تازه های سایت

کد مطلب: 30312
25. فروردين 1396 - 13:20
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: امسال سه هزار هکتار از اراضی نهاوند زیر کشت چغندر‌قند قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان نهاوند یکی از مناطق مستعد کاشت چغندرقند است و با توجه به مزیت اقتصادی این محصول تعداد زیادی از کشاورزان شهرستان تمایل به تناوب زراعی این محصول دارند.

وی تصریح کرد: به دلایل متعدد از جمله آب‌بر بودن این محصول و عدم توان کارخانه‌جات جهت تحویل گرفتن محصول مازاد چغندرقند، این مسئله بر خلاف سیاست‌های دولت است، زیرا سیاست دولت مدیریت سطح زیر کشت و تولید متناسب با نیاز و توان کارخانه‌جات تولید قند است.

باقری افزود: در همین راستا امسال کشاورزان نهاوندی اقدام به عقد قرارداد با کارخانه‌جات و شروع به کشت بیش از سه هزار هکتار چغندرقند جهت تامین قند مصرفی خانوار‌های ایرانی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: کارخانه‌جات فعال در منطقه را که رسما می‌توانند با کشاورزان قرارداد کشت چغندرقند منعقد نمایند شامل کارخانه قند همدان، لرستان، نقش جهان و بنیاد اصفهان است و هرگونه فعالیت کارخانه‌جاتی که به‌صورت غیر رسمی در شهرستان اقدام به توزیع بذر و سایر نهاده‌ها نموده‌اند ممکن است در فصل برداشت مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کنند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم جهت رعایت الگوی کشت، تناوب و تنوع زراعی، کشت سایر محصولات بهاره چون ذرت دانه‌ای، ذرت علوفه‌ای، گل‌رنگ و آفتاب‌گردان را در برنامه زراعی خود قرار دهند.

باقری تاکید کرد: کشاورزان باید توجه داشته باشند که از خرید و کاشت هرگونه بذر غیراستاندارد که از مبادی غیررسمی وارد منطقه می‌شود خودداری کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما