تازه های سایت

کد مطلب: 30282
22. فروردين 1396 - 14:59
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از مبارزه با علف‌های هرز و عوامل خسارت زا در سطح 15 هزار هکتار از اراضی کشت گندم و جو در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای افزایش کمی و کیفی محصول غلات پائیزه، کار ردیابی، شناسایی و مبارزه به‌ موقع با علف‌های هرز و عوامل خسارت‌زای گیاهی در سطح 15 هزار هکتار از مزارع گندم و جو آبی و دیم شهرستان آغاز شد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 17 هزار هکتار از اراضی آبی و 14 هزار و 500 هکتار از اراضی دیم شهرستان زیر کشت گندم و جو قرار گرفت، ادامه داد: سن غلات، سوسک قهوه‌ای، شته، تریپس، مگس جوانه خوار و زنبور ساقه‌خوار آفات منطقه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه بیماری‌های گیاهی زنگ، سیاهک، فوزاریوم، پاخوره، سپتوریوز، لکه قهوه‌ای و لکه نواری در شهرستان نهاوند وجود دارد که باید به آن‌ها مقابله شود، افزود: علف‌های هرز غالب بی تی راخ، گل گندم، بومادران، شقایق، پیچک، یولاف، چاودار، جومیشی، مرغ و... از عوامل مضر برای محصولات هستند.

وی با تأکید بر ضرورت سم‌پاشی به‌موقع در راستای مبارزه با آفات و بیماری‌ها، یادآور شد: با توجه به بازدیدهای مکرر کارشناسان جهاد کشاورزی مزارع گندم و جو شهرستان نهاوند در حال حاضر از شرایط مناسب رشد برخوردار هستند.

باقری تهیه مناسب زمین، استفاده از بذور اصلاح‌شده، کاشت به‌موقع، استفاده از انواع کودهای شیمیایی موردنیاز گیاه، بارندگی و آبیاری به‌موقع و مبارزه با علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها را از عوامل مؤثر در افزایش محصول دانست.

وی با تأکید بر اینکه اگر در زمان مناسب مزارع علیه علف‌های هرز و آفات و بیماری‌ها سم‌پاشی نشوند مزارع با بیش از 50 درصد آفت محصول روبرو خواهند شد، افزود: این موضوع می‌تواند علاوه بر کاهش درآمد کشاورزان به کاهش امنیت غذایی جامعه منجر شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما