تازه های سایت

کد مطلب: 29936
24. اسفند 1395 - 1:05
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند گفت: از یکم اسفند ماه هر روزه برای جلوگیری از گران‌فروشی و تخلفات، بازرسی از واحدهای صنفی در سطح بازار را انجام می‌دهیم و با هر نوع گران‌فروشی برخورد جدی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، مجتبی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: با هر نوع گران‌فروشی اجناس برخورد جدی می‌شود و فروشندگان هم در پاساژ‌ها و هم در بازار سنتی موظف هستند فاکتور اجناس را روی اجناس درج کنند و در غیر این صورت با آن‌ها برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: با همکاری اطاق اصناف، تعزیرات حکومتی، بهداشت و دامپزشکی گشت بازرسی مشترکی تشکیل داده‌ایم و هر روزه به صورت نوبتی بازرسی از سطح بازار را انجام می‌دهیم و این بازرسی مشترک تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

رضایی افزود: از اتاق اصناف چهار نفر بازرس و از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دو نفر بازرس با همکاری سایر نهادهایی که عنوان شد این بازرسی در حال انجام است و برای تعطیلات عید نوروز نیز فرمانداری شهرستان یک تیم که متشکل از ادارات آموزش و پرورش، تعزیرات، میراث فرهنگی و غیره هستند را برای بازرسی در ایام نوروز تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند علاوه بر اسفند ماه در ایام نوروز بازرسی را در این ایام انجام می‌دهد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفات و گران‌فروشی می‌توانند با تلفن 124 تماس بگیرند تا به شکایات آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهاوند بیان کرد: این‌که شهروندان معتقدند نوسان قیمتی در اجناس بازار و پاساژها وجود دارد بیشتر به دلیل این است که قیمت مغازه‌ها و هزینه‌ها در بازار به مراتب کمتر است از این رو بازاریان ترجیح می‌دهند اجناس را با حداقل سود بفروشند که این مساله در جلب مشتری هم بسیار موثر است که البته این دلیل گران‌فروشی فروشندگان در پاساژها نیست چه این‌که فروشندگان در پاساژها نیز حداکثر سودی را که هیات عالی نظارت تعیین کرده اعمال می‌کنند و با بیشتر از آن برخورد جدی می‌شود.

رضایی اظهار داشت: همچنین این تفاوت قیمت‌های اجناس و کالاها گران‌فروشی محسوب نمی‌شود و قیمت‌ها بستگی به خرید خود فروشندگان نیز دارد زیرا ممکن است این فروشندگان اجناس خود را با قیمت‌های متفاوت تهیه کرده باشند که این امر باعث تفاوت قیمت‌های نهایی می‌شود و این تفاوت قیمت‌ها در شهرهای دیگر هم به چشم می‌خورد.

وی عنوان کرد: واسطه‌ها نیز در افزایش قیمت‌ها نقش دارند چرا که همین واسطه‌ها باعث می‌شوند تا محصول با قیمت بالاتری به دست خود فروشنده‌ها و مغازه‌داران برسد.

رضایی بیان کرد: ما در بازرسی که از واحدهای صنفی انجام می‌دهیم قیمت فاکتور را ملاک قرار می‌دهیم و در صورتی که واحدهای صنفی برای تعیین قیمت نهایی مقدار سودی را که بر روی اجناس کشیده باشند بیشتر از درصدی باشد که ما به آنها ابلاغ می‌کنیم تخلف گران‌فروشی محسوب می‌شود و با آنها برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند تاکید کرد: با بازرسی که توسط اکیپ‌های مشترک همه روزه در سطح بازار انجام می‌‌گیرد که بر درج فاکتور فروش و میزان سود قانونی فروشندگان نظارت کامل دارند که با این نظارت‌ها مانع از گران‌فروشی خصوصا در این ایام می‌شوند.

رضایی گفت: توزیع بازار میوه شب عید نیز بر عهده جهاد کشاورزی قرار دارد و از تاریخ 26 تا 30 اسفند ماه صورت می‌گیرد که اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نظارتش را در این ایام  نیز بر توزیع بازار میوه شب عید بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال شهروندان و حمایت از مصرف‌کنندگان نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از تاریخ 19 اسفند در نهاوند افتتاح شده است و به خاطر تجمعات محصولات و مایحتاج کلی در این نمایشگاه باعث تسهیل خدمات دهی و تسهیل در رفت‌وآمد مصرف‌کنندگان می‌شود.

رضایی اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع کالاهای اساسی ایام نوروز شامل خواروبار، مواد غذایی، پوشاک، آجیل، شکلات و غیره با حداقل 10 درصد تخفیف زیر قیمت بازار به شهروندان عرضه می‌شود و این نمایشگاه تا پایان اسفند ماه برگزار است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما