تازه های سایت

کد مطلب: 29663
1. اسفند 1395 - 7:04
همزمان با چهل و سومین سالروز شهادت گروه انقلابی ابوذر توسط رژیم طاغوت آیین بزرگداشت این شهدا روز شنبه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان در نهاوند برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، نماینده اسبق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این آیین با تجلیل از مقام شهدای گروه ابوذر گفت: این گروه در میان همه زندانیان سیاسی و حتی در میان زندانیان مذهبی از ویژگیهای بارزی برخوردار بودند و آن بندگی خدا و حریت و شجاعت آنان بود.

حسین مظفری نژاد که از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است افزود: شهدای گروه ابوذر به زندانیان روحیه می دادند و هنگامی که آنها را برای اعدام می بردند آنها با آرامش می گفتند ما به سوی خدا می رویم.
وی افزود: گروه ابوذر گروهی کربلایی بودند زیرا در آن دوران که خفقان حاکم بود شهادت آنها برای مملکت سرنوشت ساز بود .
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد طالبیان که معلم این گروه نیز بودند گفت: شهید طالبیان یک عابد ، زاهد و مبارز فهیم بودند که برگردن گروه ابوذر حق دارند زیرا او بود که به اعضای گروه شناخت و آگاهی داد.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1395/12/01/photo_2017-02-18_23-57-20.jpg

مظفری نژاد لزوم الگو قرار دادن این شهدا توسط جوانان را یاد آور شده و افزود: شهرستان نهاوند که از سوابق مبارزاتی و انقلابی درخشانی برخوردار بوده و از همان دوران خفقان ستم شاهی اینگونه جوانان را تقدیم اسلام کرده است.
وی ادامه داد: جوانان این دیار مرام گروه ابوذر را الگوی خود قراردهند ونه تنها برای آنها آیین بزرگداشت برگزار کنند بلکه راه این عزیزان را نیز زنده نگه دارند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما