تازه های سایت

کد مطلب: 29485
15. بهمن 1395 - 13:43
کارگردان مستندساز سیما با بیان اینکه طلسم ۶ ساله ساخت مستند گروه انقلابی ابوذر نهاوند شکسته می‌شود، گفت: فراخوان انتخاب بازیگران بومی فیلم مستند روایی گروه انقلابی ابوذر نهاوند پس از۶سال برای پخش از شبکه افق آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، ایمان گودرزی با اعلام این خبر اظهار داشت: فراخوان انتخاب بازیگران بومی در نهاوند برای دو مرحله سنی شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند آغازشده و تاکنون دو چهره شبیه به این شهدا شناسایی‌شده‌اند.

وی گفت: مراحل پیش‌تولید فیلم مستند روایی ترکیبی شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند در آستانه سالروز شهادت این گروه انقلابی در 30 بهمن‌ماه با حمایت نماینده مردم نهاوند در مجلس و جمعی از مسئولان کلید می‌خورد تا طلسم 6 ساله ساخت این فیلم مستند شکسته شود.

گودرزی افزود: از تمامی افراد بین 15 تا 30 ساله بومی ساکن نهاوند که چهره آن‌ها شباهتی نزدیک به شهدای گروه انقلابی ابوذر دارد درخواست می‌شود عکس و مشخصات خود را به شماره تلفن 09188503285 آقای علی سهرابی مسئول هماهنگی ساخت این فیلم در شهرستان نهاوند ارسال کنند تا پس از بررسی برای ایفای نقش انتخاب شوند.

کارگردان و نویسنده شبکه‌های مختلف سیما اظهار داشت: همان‌طور که از اول قول داده بودم بیشتر بازیگران بومی برای ایفای نقش شهدای گروه انقلابی ابوذر در نظر گرفته می‌شوند و برای این کار از تمامی جوانان نهاوندی درخواست همکاری داریم.

وی بیان کرد: تمامی لوکیشن و محل تصویربرداری در محله‌های قدیمی شهرستان نهاوند است و قسمت‌هایی در شهر قم و کمیته مشترک ساواک جلوی دوربین شبکه افق می‌روند.

گودرزی افزود: در سال 1349 شماری از دانش آموزان نهاوندی زیر نظر معلم خود یعنی شهید حاج محمد طالبیان گروهی را بانام ابوذر» با تأکید بر آموزه‌های اسلامی و نفی و طرد حاکمیت نامشروع رژیم منحوس پهلوی تشکیل دادندکه اعضای این گروه بین سنین 18 تا 20 ساله بودند و با تأسی از ابوذر غفاری صحابی بزرگ رسول اکرم (ص) اقدام به قیام مسلحانه بر ضد رژیم پهلوی کردند.

وی بیان کرد: ازجمله اقدامات مسلحانه این گروه انقلابی در آن دوران خفقان می‌توان به آتش کشیدن خودروهای دولتی، کشتن یکی از باج خواران معروف نهاوند، آتش کشیدن سینما تاج و خانه زنان نهاوند، قتل مأمور رژیم پهلوی و کشتن دو مأمور در شهر قم اشاره کرد همچنین انهدام کارخانه برق ملایر و دکل مخابرات اسدآباد و همدان، کاخ جوانان همدان و شرکت نفت بروجرد و فرمانداری نهاوند در دستور کار این گروه انقلابی قرار داشت که عملی نشد.

کارگردان مستندساز گروه انقلابی ابوذر نهاوند گفت: شهیدان گروه انقلابی ابوذر شامل محمد طالبیان معلم و رهبر گروه اعضای آن شامل عباد الله خدارمی، بهمن منشط، ماشاالله سیف، روح الله سیف، حجت‌الله عبدلی، ولی‌الله سیف بودند که پس از دستگیری در تیرماه سال 1352 در سحرگاه 30 بهمن سال 1352 توسط دژخیمان شاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی تصریح کرد: تمامی علاقه‌مندان به بازیگری در این فیلم مستند که سن آن‌ها بین 15 تا 30 سال است می‌توانند عکس و مشخصات خود را که شبیه به هرکدام از این 7 شهید است را به آدرس جی میل ali.sohrabi1354@gmail.com و یا به شماره تلفن 09188503285 آقای علی سهرابی مسئول هماهنگی این پروژه ارسال کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما