تازه های سایت

کد مطلب: 29436
11. بهمن 1395 - 16:14
کارگران هپکو امروز با سر دادن شعار در اعتراض به سوء مدیریت این شرکت و حدود ۷ ماه حقوق معوقه خود مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند. استانداری امروز میزبان سخنگوی دولت است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به نقل از دیار آفتاب؛کارگران شرکت هپکو امروز با تجمع مقابل استانداری خواستار توجه مسئولان به مشکلات این شرکت شدند. این کارگران با سردادن شعارهایی از جمله «زیر بار ستم، نمی کنیم زندگی، جان فدا می کنیم در ره آزادگی» و «عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، زندگی کارگر روی هواست امروز» و «یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل می شه» و... همچنین امضای طوماری مبنی بر تغییر مدیریت شرکت و پرداخت معوقات پرسنل مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

این در حالیست که امروز استانداری مرکزی میزبان نوبخت، سخنگوی دولت است. نوبخت در جریان سفرش به استان مرکزی از دو واحد صنعتی از جمله واگن پارس دیدن می کند. اما بازدید از شرکت هپکو تاکنون در برنامه های سفر وی قرار نگرفته است.

رئیس شورای کارگری هپکو از اعلام درخواست برای بازدید نوبخت از این شرکت خبر داد و گفت: به دنبال مشکلات عدیده شرکت هپکو و در خواست کارگران، درخواستی مبنی بر حضور سخنگوی دولت در شرکت هپکو به مسئولان استانی ارائه شده اما تا کنون در خصوص حضور یا عدم حضور وی در شرکت، اطلاعی داده نشده است.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

شرکت هپکو از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است و مسئولان هم تاکنون به وعده‌های خود مبنی بر رفع مشکلات این شرکت عمل نکرده اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما