تازه های سایت

کد مطلب: 29416
10. بهمن 1395 - 9:13
بارش شدید برف در نهاوند باعث ایجاد کولاک در محورهای کوهستانی و مسدود شدن گردنه گاماسیاب شده و راه ارتباطی چند روستا را نیز قطع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، براثر بارش شدید برف در دو روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان نهاوند تردد در محورهای برف‌گیر و کوهستانی فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است و گردنه گاماسیاب به علت کولاک از هر دو طرف نهاوند و شهر نورآباد استان لرستان مسدود شده است.

تعداد 106 نفر از مسافرانی که وسایل زمستانی در اختیار نداشتند و به علت کاهش شدید دید افقی و کولاک شدید در گردنه گاماسیاب گرفتارشده بودند در روستاهای بخش مرکزی نهاوند اسکان داده شدند.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند گفت: بیش از ۱۰۰ مسافر درراه مانده در جاده نهاوند به نورآباد در مساجد دو روستای وراینه و قلعه قباد نهاوند اسکان داده شدند.

 

1146437

 

وی اظهار داشت: محور نهاوند به شهر نورآباد استان لرستان در گردنه گاماسیاب به علت بارش برف و کولاک شدید همچنان بسته است به همین علت ۶۸ مسافر درراه مانده این جاده در مسجد روستای قلعه قباد و ۳۸ مسافر دیگر در مسجد روستای وراینه اسکان داده شدند.

فرماندار نهاوند با تشکر از عوامل راهداری که در حال بازگشایی معابر روستایی هستند از کمک اهالی این دو روستا به مسافران درراه مانده برف و کولاک قدردانی کرد.

****

آیت صالحی بخشدار بخش مرکزی نهاوند در مورد آخرین وضعیت این بخش گفت: با تلاش‌های چندین ساعته عوامل راهداری محورهای اصلی این بخش باز است و تردد در انها جریان دارد.

 

1146436

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیری اداره راه مسیر اصلی روستاهای مرکزی باز است ولی به خاطر سرما و لغزنده بودن جاده تردد با کندی صورت می‌گیرد.

 بخشدار بخش مرکزی نهاوند افزود: مسیر جاده نهاوند به نورآباد به علت کولاک شدید در منطقه گردنه گاماسیاب با درخواست فرماندار نورآباد بسته‌شده است و عوامل پلیس‌راه در این مسیر مستقر هستند.

صالحی گفت: در مسیر روستاهای برجک و تازناب‌ها و وراینه کولاک شدید گزارش‌شده ولی مسیر بازشده است و مسافران درراه مانده نیز در روستاهای مشخص‌شده برای شرایط اضطرار اسکان داده‌شده‌اند.

****

فرهاد جهانیان بخشدار بخش خزل نهاوند نیز در مورد آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی این بخش گفت: باوجود تلاش‌های زیاد عوامل راهداری ولی در حال حاضر محور چند روستای این بخش همچنان مسدود است.

 

1146439

 

وی اظهار داشت: جاده‌های 4 روستای تاریک دره، سیاه دره، دارسیبه و تپه علی از توابع بخش خزل مسدود است چون این محورها کوهستانی هستند و امروز در این منطقه بازهم بارش برف داشتیم.

بخشدار بخش خزل نهاوند افزود: با توجه به جم بارش‌ها ماشین‌های راهداری در حال تلاش‌اند اما بسیار کند پیش می‌روند و از روز گذشته هم یک دستگاه بولدوزر اضافه کردیم تا جاده‌های این روستاها هم بازگشایی شود.

****

محمد موسی مومنی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند نیز در مورد آخرین وضعیت جاده‌های نهاوند گفت: به‌غیراز محور نهاوند به نورآباد که براثر کولاک مسدود شده است تردد در محورهای اصلی نهاوند جریان دارد که با توجه لغزندگی با کندی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: اموال راهداری در چندین مرحله اقدام به بازگشایی و شن‌ریزی سطح معابر کردند و در حال حاضر با 5 اکیپ به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

 

1146438

 

مومنی افزود: بیش از 20 دستگاه ماشین راهداری به بازگشایی معابر در بیش از 150 روستای شهر نهاوند و محورهای مواصلاتی اصلی اقدام می‌کنند.

وی در پایان گفت: تمام روستاهای بخش مرکزی و برزول و گیان باز است و فقط چند روستا در بخش خزل به علت کولاک بسیار شدید هنوز بازگشایی نشده‌اند ولی عوامل راهداری به‌زودی این روستاها را نیز بازگشایی می‌کنند.

همچنین با توجه به مسدود شدن گردنه اسدآباد به علت کولاک شدید پلیس‌راه استان همدان از ایجاد مسیر جایگزین گردنه اسدآباد خبر داده است و اعلام کرده است که مسافران در صورت ضرورت برای تردد از گردنه اسدآباد باید از مسیر جایگزین جاده ملایر، گردنه آورزمان و محور فیروزان به نهاوند استفاده کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه‌ها

با سلام خدمت شما ، راه روستای برجک بعد از 48 ساعت بازگشایی شد انهم با بیگیری اقای صالح از زحمات اقای صالح وراهداران محترم بسیار ممنونم

دیدگاه شما