تازه های سایت

کد مطلب: 29126
21. دى 1395 - 15:39
خاطره‌ای از سفر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نهاوند/
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره سفر به شهرستان نهاوند در سال 59 چه گفت؟
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به دعوت یار و هم‌سنگرش شهید آیت‌الله حیدری در سال 1359 به نهاوند رفته بود در مصاحبه‌ای که در سال 62 انجام داده از سفر به نهاوند به‌عنوان یکی از خاطرات خوبشان یادکردند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بخشی از مصاحبه وی در سال 62 که در مورد سفرش به نهاوند در سال 59 انجام‌شده را مشاهده می‌کنید.

آنچه در زیر می‌خوانید بخشی از مصاحبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در رابطه با حضورشان در نهاوند و درباره شهید آیت‌الله محمدعلی حیدری نماینده و امام جمعه شهید شهرستان نهاوند است که از زبان دوست و هم‌رزم و هم‌سنگر ایشان (آیت‌الله هاشمی) بیان‌شده است:

دوران نمایندگی شهید بزرگوار (شهید آیت‌الله حیدری) در مجلس شورای اسلامی، دوران کوتاهی بود ... اما هرروز مسئله داشتیم و باهم همکاری می‌کردیم ... ایشان به خاطر اطلاعات عمیق فقهی که داشتند؛ کمیسیون قضایی بهترین جا برای ایشان بود. ایشان هم همان‌جا بودند. آقای حیدری تحقیقاً مجتهد بودند و مجتهد روشن و پرجوش‌وخروشی بودند و مؤثر هم بودند در کمیسیون قضائی.

در مورد سفری که من به نهاوند کردم در همین دوران... البته سفر پرخطر و مخاطره و پرخاطره‌ای بود. برای اینکه دوران تهاجم فتنه بنی‌صدر بود و بنی‌صدر به خاطر اینکه زادگاهش اینجا (استان همدان) بود یک تعدادی آدمی هم داشت که می‌خواستند در اون مسافرت فتنه‌گری کنن. در تویسرکان یک شرارتی کردند. در خود همدان شرارت کردن. ولی در نهاوند به خاطر تسلطی که شهید حیدری داشتند؛ آن‌ها نتوانسته بودند؛ نفوذ بکنند و نهاوند رو شهر یکپارچه‌ای دیدیم. مردم نهاوند خیلی گرم استقبال کردند و من در اینجا دیدم ایشان(شهید حیدری) سخت محبوب و مطلوب مردم هستند و اون سفر جزو خاطره خوب من هست.

از همان سال‌های اولی که به قم وارد شدم؛ ایشان (شهید حیدری) هم همان موقع ها وارد قم شده بودند. من سال 27 وارد قم شده بودم. در موقعی که معالم و مغنی و این‌ها رو می‌خواندیم با ایشان آشنا بودیم. آشنایی‌مان هم در همان حدود درس بود و با ایشان هم مباحثه‌ای بودیم ... در دوران درس امام که اواخر اقامت ما در قم بود؛ بیشتر به هم نزدیک شده بودیم ... این آشنایی تا آخرین ساعات عمر ایشان که در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در فاجعه انفجار دفتر به وقوع پیوست ادامه داشت و دیگر کم‌کم آشنایی تبدیل‌شده بود به دوستی و همکاری و همراهی و هم‌رزمی و هم‌سنگری و همکاری در مجلس شورای اسلامی و حزب جمهوری اسلامی.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما