تازه های سایت

کد مطلب: 29083
18. دى 1395 - 3:36
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: نهاوند ۲۰ درصد گوشت قرمز استان همدان را تأمین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، منصور رضوانی جلال در جلسه بررسی موانع تولید، فراورده های دامی شهرستان نهاوند، گفت: استان همدان ۱.۲ مساحت کشور را تشکیل می‌دهد و در زمینه تولیدات دامی ۳.۵ درصد دام سنگین کشور را دارا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بابیان اینکه در بحث تولید فرآورده‌های لبنی کشور سهم قابل توجهی به استان همدان اختصاص دارد، گفت: استان همدان ۴ درصد سهم کشور را دارد و شهرستان نهاوند نیز توانسته ۲۰ درصد تولیدات استان را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۵۳ واحد تولیدی در بخش دامداری وجود دارد، گفت: ۱۳ واحد از این تعداد در شهرستان نهاوند فعالیت دارند.

رضوانی جلال بابیان اینکه در استان همدان در زمینه مرغ و گوشت قرمز تولید مازاد داریم، عنوان کرد: در استان همدان ۱۱ واحد کشتار مرغ، طیور و دام سبک و سنگین فعالیت دارند اما زنجیره ارزش آن کامل نیست.

وی با تأکید بر اینکه نهاوند به لحاظ تولیدات دامی و فراورده‌های لبنی غنی است، افزود: برای صادرت محصولات تولیدی و حمایت از تولیدات و فرآورده‌ای دامی در شهرستان نهاوند نیازمند یارانه در این بخش هستیم که امیدواریم مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره بحث گرمایش مرغداری‌ها و رفع مشکلات آن‌ها گفت: در ستاد تسهیل استان این موضوع مورد پیگیری قرارگرفته و نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما