تازه های سایت

کد مطلب: 28778
27. آذر 1395 - 15:05
به مناسبت هفته وحدت بسیج جامعه پزشکی نهاوند در هوای سرد و بارش سنگین برف با حضور دریکی از روستاهای کوهستانی و محروم این شهرستان طرح ویزیت رایگان اهالی این روستا را انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، بارش شدید برف و کولاک مانع حضور پاسداران گردان 159 امام حسین (ع) شهرستان نهاوند و بسیج جامعه پزشکی برای خدمت‌رسانی رایگان به مناطق محروم نشد.

درحالی‌که به همراه خودروی خبرنگار صداوسیمای مرکز نهاوند برای تهیه گزارش از طرح ویزیت رایگان مناطق محروم این شهرستان به روستای کوهستانی تازناب تپه رفته بودیم و باوجوداینکه در زمان عزیمت ما و حضور در روستا هوا ابری بود ولی در زمان برگشت به دلیل کولاک و بارش شدید برف در جاده ماندیم و نزدیک بود به همراه خودرو به ته دره سقوط کنیم ولی بعد از حدود 2 ساعت طی مسیر در جاده پربرف و لغزنده موفق شدیم به جاده اصلی برسیم.

مقدمه بالا بیان شد تا نشان دهد که پاسداران گردان 159 امام حسین (ع) شهرستان نهاوند بر اساس قولی که به مردم روستای تازناب تپه داده بودند باوجود شرایط نامساعد جوی به وعده خود عمل کردند و موجبات خوشحالی پیرمردان و پیرزنان گرامی این روستا را فراهم کردند تا مانع از سفر آن‌ها به شهر نهاوند برای تهیه دارو در این حالت نامساعد جوی شوند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0037.jpg

 

در این طرح با کمک بسیج جامعه پزشکی و با حضور دکتر در محل خانه بهداشت این روستا، اکثر اهالی روستای تازناب تپه به‌صورت رایگان ویزیت شدند و داروی رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

دکتر عین علی نوابی پزشک همراه این اکیپ پزشکی در گفت‌وگو با ما گفت: امروز با حضور در این روستا که در فاصله حدود 40 کیلومتری نهاوند قرار دارد به‌صورت رایگان اهالی این روستا را در هوای برفی ویزیت کردیم.

وی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح خدمت‌رسانی به مناطق محروم شهرستان نهاوند است و ما از اینکه در جمع مردم هستیم و باعث خوشحالی آن‌ها شدیم بسیار خرسندیم.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0003.jpg

 

وی گفت: امیدواری خداوند این کار را از ما قبول کند چون اهالی این روستا بسیار متدین و عزیز هستند و وقتی می‌بینیم که پیرمرد و پیرزن این روستا برای تهیه یک قرص سرماخوردگی ساده باید به شهر برود و با طرح امروز دارو به‌صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد موجب شور و شعف ما می‌شود.

آقای سوری پیرمرد حدود 70 ساله ساکن این روستا که به گفته خودش از درد معده رنج می‌برد به ما می‌گوید: خداوند سپاه پاسداران را برای ما حفظ کند که امروز در این شرایط برفی به ما خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0024.jpg

 

وی درحالی‌که معاینه شده و داروهایش را تحویل می‌گیرد، ادامه داد: برای تهیه قرص‌های بیماریم باید به شهر می‌رفتم که هم هزینه‌بر است و هم در این شرایط جوی امکان‌پذیر نیست.

سوری دستانش را بالا می‌برد و می‌گوید: امیدوارم خداوند این رهبر عزیز را برای ما حفظ کند و به بچه‌های سپاه عزت و سربلندی بدهد.

سرگرد نادری مسئول گردان 159 امام حسین (ع) نهاوند نیز در مورد این طرح گفت: طرح ویزیت رایگان به مناسبت فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت محمد (ص) در مناطق دورافتاده و محروم نهاوند اجرا می‌شود.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0022.jpg

 

وی اظهار داشت: این طرح با کمک اعضای بسیج جامعه پزشکی در مناسبت‌های مختلف اجرا می‌شود و تا پایان سال نیز در چند مرحله ادامه خواهد داشت.

نادری افزود: در طرح امروز که در روستای تازناب تپه نهاوند انجام شد حدود 300 نفر از اهالی به‌صورت رایگان ویزیت شدند و دارو نیز در اختیار آن‌ها قرار گرفت و موجب رضایت مردم مومن این روستا قرار گرفت.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح محرومیت‌زدایی از مناطق محروم است و همه‌کسانی که در این طرح فعالیت می‌کنند به خاطر رضای خدا و برای مردم مناطق محروم کار می‌کنند.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0028.jpg

 

شجاعیان یکی از اعضای جامعه بسیج پزشکی نهاوند نیز به ما گفت: کار کردن در هوای برفی و سرد برای مردم باصفای روستای تازناب تپه باعث افتخار من است.

وی اظهار داشت: وقتی چهره خوشحال و راضی پیرمرد و پیرزنی را که توانایی مالی برای مراجعه به پزشک را ندارد و در راستای اجرای این طرح ویزیت شده و مراحل درمانش را پیگیری می‌کند مشاهده می‌کنیم؛ خستگی ما رفع می‌شود و این از همه‌چیز برای ما ارزشمندتر است.

شجاعیان افزود: در طول سال بسیج جامعه پزشکی در چند نوبت طرح ویزیت رایگان را در دستور کار خود قرار داده و باعث رضایتمندی مردم مناطق محروم نهاوند شده است.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0009.jpg

 

علی یکی از کودکانی است که با مراجعه به مرکز بهداشت روستا از خدمات این طرح بهره برده است و می‌گوید: خوشحالم از اینکه رایگان ویزیت و دارو دریافت کردم، چند روزی است که سرماخوردگی دارم و امروز با معاینه دکتر دارو دریافت کردم تا بهبود یابم.

وی گفت: از همه‌کسانی که مردم روستای ما را از یاد نبرده‌اند تشکر می‌کنم و همیشه برایشان دعا می‌کنم.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0017.jpg

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0023.jpg

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0025.jpg

http://garoo.ir/sites/default/files/img_0020.jpg

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما