تازه های سایت

کد مطلب: 28724
23. آذر 1395 - 8:25
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند گفت: بررسی و شناخت انواع محرومیت‌های مادی و معنوی نیازمندان و تبیین و تأمین نیازهای حمایتی، معیشتی، فرهنگی و ارتقای سطح زندگی آنها در حد امکان و شناسایی افراد و خانواده‌های نیازمند از اولویت‌های اصلی کمیته امداد در شهرستان نهاوند است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی با اشاره به اینکه کمیته امداد نهاوند طی سالجاری 157 فقره وام به مبلغ یک میلیارد و 931 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کرده، اظهار کرد: 348 خانوار مددجو در نهاوند خودکفا شده‌ و در جشن خودکفایی استان نیز شرکت کرده‌اند که نیمی از این وام از محل کمک‌های مردمی و بقیه از منابع بانکی و اعتبارات این نهاد به مددجویان پرداخت‌شده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند در حال حاضر ظرفیت برای پذیرش محرومان را دارد و 1200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد در حال حاضر دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند.

کاویانی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون از محل منابع داخلی کمیته امداد 56 فقره وام خوداشتغالی به مبلغ 5 میلیارد و 230 میلیون ریال و از محل منابع بانکی101 فقره وام خوداشتغالی به مبلغ 13 میلیارد و 640 میلیون ریال به مددجویان کمیته امداد شهرستان نهاوند پرداخت شده، تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح خودکفایی و اشتغال در کمیته امداد تا کنون تعداد 8 هزار و 795 فقره وام خوداشتغالی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان نهاوند پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تعداد نظارت بر طرح‌ها از سوی کارشناسان شهرستان و استان 3 هزار و 594 مورد بوده، افزود: تمام آموزشگاه‌های سطح شهر طرف قرارداد با فنی‌وحرفه‌ای، با کمیته امداد همکاری می‌کنند و علاوه بر آموزشگاه‌های سطح شهر در روستاهای شهرستان نیز برای مددجویان کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به 634 نفر از مددجویان از ابتدای سال‌جاری آموزش‌ فنی‌وحرفه‌ای به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت داده شده، گفت: در این بخش 628 میلیون و 318 هزار ریال هزینه شده است و به خاطر حمایت همه‌جانبه از طرح‌های خودکفایی، خانواه‌هایی که وام‌های خود اشتغالی گرفته‌اند بیمه تأمین اجتماعی می‌شوند که در آینده بتوانند از خدمات بیمه تأمین اجتماعی مانند بازنشستگی استفاده کنند.

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند در ادامه با بیان اینکه ماهانه کمیته امداد 300 میلیون تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش  پرداخت می‌کند، افزود: برای نخستین‌بار 104 خانواده مددجوی زیرپوشش کمیته امداد بازنشسته شده‌اند و در حال حاضر از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

10 درصد جمعیت نهاوند تحت پوشش کمیته

کاویانی با بیان اینکه 5200 خانوار به تعداد 11هزار نفر تحت پوشش طرح‌های مختلف کمیته امداد قرار دارند، اظهار کرد: 10 درصد خانوارهای شهرستان نهاوند تحت پوشش کمیته امداد هستند که از نظر تعداد نفرات 6 درصد جمعیت شهرستان نهاوند را تشکیل می‌دهند، تعداد مددجویان بیمه‌شده شهری 2450 نفر و کودکان دارای سوءتغذیه زیرپوشش 190 نفر است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 1020 نفر از دانش‌آموزان و تعداد 196 نفر از دانشجویان ‌نهاوند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد بهره‌ می‌برند.

کاویانی عنوان کرد: کمیته امداد شهرستان نهاوند در قالب کارهای عمرانی مسکن و ساختمان فعالیت‌های متعددی از جمله کمک به خرید، احداث، نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و احداث سرویس‌های بهداشتی دارد و حدود 6 میلیارد ریال تا کنون در این زمینه به خانوارهای تحت پوشش پرداخت‌شده است.

پرداخت 143 میلیون تومان زکات

رئیس کمیته امداد شهرستان نهاوند بیان کرد: کشاورزان و باغداران شهرستان نهاوند در سالجاری 143 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که این رقم سال گذشته 94 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

وی گفت: در شهرستان نهاوند بیش از 33 هزار صندوق صدقات کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد که درآمد ماهانه آنها 90 میلیون تومان است و این مبلغ با توجه به سرفصل‌های موجود در اموری چون درمان، آموزش و ازدواج هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما