تازه های سایت

کد مطلب: 28694
21. آذر 1395 - 8:08
شهردار نهاوند گفت: یکی از اقدامات شهرداری در سطح شهر ساماندهی اصناف در تمام بخش ها بویژه ساماندهی و رفع سد معبر است که این مهم طی روزهای اخیر با اجرای طرح ضربتی توسط واحد سدمعبر شهرداري نهاوند بطور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیر رضا یوسفیان از اجرای طرح جمع آوری سد معبر در سطح شهر خبر داد و گفت: در کنار ایجاد سد معبر توسط کسبه با اشغال پیاده روهای مقابل مغازه، فروشندگان خودرویی و دستفروشان نیز بر معضلات این مهم افزوده اند که لازم است در کنار برخوردهای شهرداری، همکاری دیگر نهادهای مربوطه چون مجمع امور صنفی و دستگاه های انتظامی و امنیتی را در رفع این معضل داشته باشیم.

وی سد معبر را تضییع حقوق شهروندان و ایجاد چهره نامناسب در شهر دانست و اظهار داشت: در رفع سد معبر باید کسبه و صاحبان مغازه ها پیشگام باشند و در کنار آن نیز مسئولان مربوطه چون نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی این مهم را مورد توجه قرار دهند كه خوشبختانه اين شهرداری با همكاري نيروي انتظامی اقدام به اجرای اين طرح کرد.

شهردار نهاوند افزود: در مبارزه با این پدیده باید مولفه های اجتماعی، فرهنگی و ارشادی بر نگاه امنیتی غالب باشد، اما این به معنای خودداری شهرداری در برخورد قاطع با متخلفان نیست.

وی با بیان اینکه ستاد ساماندهی سد معبر در شهرداری می تواند نقش موثری را در ساماندهی و یا برخورد با مسدود کردن معابر سطح شهر ایفا کند، گفت: با همت ستاد ساماندهی سد معبر در سطح شهر، تاکنون کسبه هایی که موجب سد معبر شده اند و همچنين دستفروشان خيابان ابوذر و ازادگان شناسایی و جمع آوری و هم چنين با اجرای طرح ضربتی این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

یوسفیان استمرار در حل مشکل سد معبر را لازم و ضروری دانست و افزود: برای رفع معضل سدمعبر در سطح شهر لازم است در کنار برخورد قاطعانه، استمرار را نیز در دستور کار داشته باشیم تا این مهم برای کسبه نهادینه شود.

وی با اشاره به تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در خصوص ممنوعیت سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان ها و غیره برای کسب و یا سکنی و یا هر نحو دیگر گفت: اجرای قانون سد معبر ضمن تامین و حفظ حقوق شهروندان، موجب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می شود.

 

http://garoo.ir/sites/default/files/fullimages/1395/09/21/unnamed.jpg

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما