تازه های سایت

کد مطلب: 28690
21. آذر 1395 - 7:39
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد
سرمازدگی 500 هکتار از مزارع کلزای نهاوند
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: متأسفانه به علت سرمای هفته گذشته تقریبا بیش از 500 هکتار از مزارع کلزا شهرستان دچار خسارت شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اشاره به اهمیت کشت کلزا در شهرستان به علت  اینکه یکی از محصولات کم‌آب‌بر است، اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از قطب‌های اصلی کشت کلزا در استان است که نیمی از سهم کل کلزای تولیدی در همدان را دارد.

وی افزود: در راستای ترغیب و تشویق کشاورزان برای کشت این محصول و در راستای خودکفایی تولیدات روغن میزان کشت کلزا از 100هکتار به 4500 هکتار افزایش یافت که متأسفانه به سبب سرمای هفته گذشته 500 هکتار از سطح زیرکشت کلزای نهاوند دچار سرمازدگی و خسارت شده است.

باقری با بیان اینکه به طور متوسط 50 درصد از این 500 هکتار دچار خسارت شده است، افزود: درصد خسارت مزارع خسارت‌دیده متفاوت است اما خوشبختانه تمام مزارع کلزا در سطح شهرستان نهاوند بیمه هستند.

وی ادامه داد: هنوز ارزش ریالی خسارت وارده مشخص نشده است که باید کارشناسان بیمه این کار را انجام دهند و برآورد آن را اعلام کنند که امیدواریم شرکت‌های بیمه‌گذار نسبت به جبران خسارت اقدامات لازم را انجام دهند.

باقری در ادامه در رابطه با سرمازدگی در دیگر بخش‌های کشاورزی شهرستان گفت: متأسفانه دو مورد از کشت‌های گلخانه‌ای صیفی‌جات واقع در حومه شهرستان نهاوند و دیگری در روستای شعبان از توابع بخش مرکزی نیز بر اثر سرمای شدید دچار خسارت شدند که هنوز مبلغ خسارت مشخص نشده است و کارشناسان بیمه باید در این زمینه ورود کرده و اقدام به برآورد هزینه کنند.

وی به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: شهرستان نهاوند به لحاظ آب و هوایی جزء مناطق سردسیر است و همه‌ساله در این زمینه به بخش کشاورزی آن خساراتی وارد می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما