تازه های سایت

کد مطلب: 28659
17. آذر 1395 - 8:03
شهردار نهاوند گفت: طرح جمع‌آوری سد معبر و دستفروشان توسط شهرداری نهاوند با همکاری نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، امیررضا یوسفیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سعد معبر تضییع حقوق شهروندان است و سبب ایجاد چهره نامناسب در سطح شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا یکی از اقدامات شهرداری در سطح شهر ساماندهی اصناف در تمام بخش‌ها به ویژه ساماندهی و رفع سد معبر است که این مهم در روزهای اخیر با اجرای طرح ضربتی توسط واحد سد معبر شهرداری نهاوند به طور جدی در حال پیگیری است.

شهردار نهاوند افزود: در رفع سد معبر باید کسبه و صاحبان مغازه ها پیشگام باشند و در کنار آن نیز مسئولان مربوطه چون نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی این مهم را مورد توجه قرار دهند که خوشبختانه شهرداری نهاوند با همکاری نیروی انتظامی اقدام به اجرای این طرح کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری سد معبر در سطح شهر گفت: در کنار ایجاد سد معبر توسط کسبه با اشغال پیاده‌روهای مقابل مغازه‌ها، فروشندگان خودرویی و دستفروشان نیز بر معضلات این مهم افزوده‌اند که لازم است در کنار برخورد های شهرداری، همکاری دیگر نهادهای مربوطه چون مجمع امور صنفی و دستگاه های انتظامی و امنیتی را در رفع این معضل داشته باشیم

یوسفیان عنوان کرد: در مبارزه با این پدیده باید مؤلفه‌های اجتماعی، فرهنگی و ارشادی بر نگاه امنیتی غالب باشد اما این به معنای خودداری شهرداری در برخورد قاطع با متخلفان نیست.

وی اظهار داشت: ستاد ساماندهی سد معبر در شهرداری می‎تواند نقش موثری را در ساماندهی و یا برخورد با مسدود کردن معابر سطح شهر ایفا کند.

شهردار نهاوند تصریح کرد: با همت ستاد ساماندهی سد معبر در سطح شهر تا کنون کسبه‌هایی که سبب سد معبر شده‌اند و همچنین دستفروشان خیابان ابوذر و آزادگان شناسایی و جمع‌آوری شدند و همچنین با اجرای طرح ضربتی این مهم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

وی استمرار در حل مشکل سد معبر را لازم و ضروری دانست و افزود: برای رفع معضل سد معبر در سطح شهر لازم است در کنار برخورد قاطعانه استمرار را نیز در دستور کار داشته باشیم تا این مهم برای کسبه نهادینه شود.

یوسفیان با اشاره به تبصره یک بند 2 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در خصوص ممنوعیت سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان برای کسب و یا سکنی و هر نحو دیگر بیان کرد: اجرای قانون سد معبر ضمن تأمین و حفظ حقوق شهروندان سبب زیبایی معابر سطح شهر و نیز آرامش و آسایش آنان می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما