تازه های سایت

کد مطلب: 28523
8. آذر 1395 - 11:49
نماینده مردم نهاوند در مجلس، با بیان اینکه کمیسیون انرژی انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران را پیگیری می کند،گفت:وزیر نفت،باید در خصوص انحلال شرکت مذکور و اینکه چرا در زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته،شفاف سازی کند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: وزیرنفت باید در مورد دلایل انحلال این شرکت توضیح دهد و توجیهات خود برای انحلال را ارائه دهد،از آنجا که این شرکت از جمله شرکت هایی بوده که باید زیرمجموعه بخش خصوصی قرار بگیرد،دلیلی برای انحلال آن وجود ندارد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه تنها زمانی وزارت نفت می توانست این مجموعه را تحت کنترل خود قرار دهد که بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در این بخش نبود،افزود: گاز به عنوان یک منبع ذخیره در بسیاری از بخش ها استفاده می شود و اگر بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری در این بخش نبود،دولت با سرمایه گذاری مناسب این مجموعه را تحت نظارت خود حفظ می کرد.

صادرات گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود

بهرام نیا با تاکید براینکه صادرات گاز باید به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: همه چیز باید به صورت شفاف بیان شود، تا میزان استحصال، تولید و فروش گاز مشخص شود و قطعا واگذاری صادرات گاز به بخش خصوصی توجیه اقتصادی دارد.

وی یادآور شد: وزیر نفت باید توجیهات خود درخصوص اینکه چرا شرکت ملی صادرات گاز را منحل کرده و به شرکت ملی نفت افزوده است، به صورت صریح برای نمایندگان بیان کند.

کمیسیون انرژی انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران را پیگیری می کند

بهرام نیا با بیان اینکه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی قطعاً انحلال شرکت ملی صادرات گاز ایران را پیگیری می کند، افزود: وزیرنفت باید با حضور کمیسیون انرژی دلایل خود را برای انحلال شرکت ملی صادرات گاز به صورت شفاف بیان کند.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید برشفاف سازی دلایل انحلال توسط وزیر نفت تصریح کرد: وزیر نفت باید توضیح دهد که چرا شرکت ملی صادرات گاز به بخش خصوصی واگذار نشده و مجددا به بخش دولتی واگذار شده است،اگر وزیر توضیحاتی درخصوص انحلال نداشته باشد، قطعا کمیسیون انرژی تصمیمات لازم را اتخاذ می کند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما