تازه های سایت

کد مطلب: 28393
29. آبان 1395 - 8:38
با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس و جمعی از مسئولان بخشی از مشکلات مردم روستای سیاه دره حل شد و مسئولان برای خدمت هرچه بیشتر به این روستا همدل شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، روستای 21 خانواری سیاه دره واقع در 60 کیلومتری شهرستان نهاوند از روستاهای بخش خزل این شهرستان و ازجمله محروم‌ترین نقاط این منطقه است که مردم آن با مشکلات زیادی دسته و پنجه نرم می‌کنند.

برای رفع مشکلات مردم این روستا حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به همراه حمیدوند فرماندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان نهاوند در جمع مردم خون گرم این روستا حضور یافتند و از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شدند و برای رفع برخی از آن‌ها دستوراتی صادر و قول پیگیری برخی دیگر از مشکلات صادر شد.

در این دیدارها مردم محروم روستای سیاه دره به‌خوبی از مسئولان استقبال کردند و مشکلات خودشان را در محیطی صمیمی با مسئولان در میان گذاشتند.

حسن بهرام نیا نماینده نهاوند در مجلس در این دیدار گفت: روستای سیاه دره ازجمله نقاط دیدنی شهرستان نهاوند است و دارای ظرفیت‌های طبیعی بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

وی اظهار داشت: همه مسئولان شهرستان نهاوند هدفشان خدمت به مردم است و با توجه به مشکلاتی که مردم سیاه دره دارند اولویت کار را بر رفع مشکلات این مردم قرار خواهند داد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: سیاه دره را کانون و نقطه شروع خدمت قرار داده و باهمت همه مسئولین در تمام مناطق محروم شهرستان خدمت‌رسانی را گسترش خواهیم داد.

 

1046420

 

وی افزود: حضور در بین مردم روستای سیاه دره که مردمی باصداقت و دارای ارزش و کرامت والای انسانی هستند را موهبت الهی دانست و از مدیران و مسئولان برای خدمت به این مردم تشکر می‌کنم.

نماینده مردم نهاوند در مجلس وضعیت کنونی زندگی و معیشت مردم سیاه دره را خوشایند ندانست و ضمن تقدیر از زحمات مسئولین، اظهار داشت: باید به‌صورت جهادی و با تعامل و حمایت متقابل و البته با همراهی و همفکری خود مردم، قدمی مثبت برداشته شود و امروز کام مردم این روستا شیرین گردد.

در ادامه این جلسه حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند نیز ضمن تشکر از حضور مدیران و معتمدین از زحمات نماینده نهاوند در مجلس که سبب حضور مسئولین و نهادهای مردمی در این روستا شدند قدردانی کرده و عنوان کرد: آقای بهرام نیا سبب خیر شدند و بحمدالله امروز گشایش ویژه‌ای در کار مردم روستای سیاه دره ایجاد شد.

وی گفت: همه دستگاه‌های خدمت رسان تا حد توان در خدمت مردم روستای سیاه دره خواهند بود و با توجه به مشکلاتی از قبیل واگذاری مراتع این روستا، گاز کشی و بهسازی روستا تصمیماتی گرفته خواهد شد.

 

1046421

 

فرماندار شهرستان نهاوند سپس در خصوص پیگیری وضعیت مشکلات روستا ازجمله مراتع و زمین‌هایی که در سالیان پیش به‌عنوان اراضی حفاظت‌شده توسط ساکنان گذشته روستا به منابع طبیعی واگذار گردیده، توضیحاتی ارائه کرد.

نماینده نهاوند در ادامه با اشتباه خواندن طرح خرید مراتع از مردم این روستا گفت: این طرح دارای اشکالاتی بوده است و در بیش از 10 سال پیش اتفاق افتاده است و عملاً مردم این روستا را با مشکلاتی مواجه کرده است که امروز شاهد این موضوع هستیم.

بهرام نیا افزود: با توجه به مشکلات اشتغالی که اهالی این روستا دارند موضوع واگذاری مراتع این منطقه را در تهران پیگیری می‌کنم که امیدوارم بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

 

1046422

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان مردم این منطقه را توانمند کردن آموزش ساخت صنایع‌دستی است که خانواده‌ها می‌توانند پس از آموزش‌های لازم صنایع کوچک خانگی را راه بیندازند و درآمدزایی کنند.

بعدازاین صحبت‌ها جهانیان بخشدار خزل و برخی مدیران ادارات شهرستان نیز گزارشی از نحوه و روند پیگیری مسائل جهت بهبود اوضاع این روستا ارائه کردند و موانع را نیز عنوان کردند.

نمایندگان مردم روستای سیاه دره در این دیدار درخواست‌های خود را شامل چندین موارد عنوان کردند که ازجمله می‌توان به ایجاد اشتغال روستایی و پایدار، تحت پوشش قرار گرفتن خانوارهای محروم، بهسازی روستا، اتمام عملیات گازرسانی و مک درزمینهٔ هزینه‌های ایجاد انشعاب مطرح شد.

 

1046419

 

بهرام نیا بعد از شنیدن سخنان مردم روستای سیاه دره در جواب مطالبه برقراری انشعاب گاز گفت: تا حداکثر یک ماه آینده مردم از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و باهمت شرکت گاز نهاوند هزینه انشعاب گاز 21 خانوار این روستا به‌صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

نماینده مردم نهاوند سپس به مسئول کمیته امداد هم اعلام کرد که پس از اتمام گاز کشی به هر خانوار این روستا یک دستگاه بخاری گازسوز اهدا کند.

همچنین با تلاش شرکت گاز و کمک خیرین هزینه لوله‌کشی گاز خانوارهایی که تحت حمایت نهادهایی دولتی نیستند به‌صورت رایگان انجام شود تا همه از نعمت خدادادی گاز بهره‌مند شوند.

در ادامه جلسه مشکلات روستا مانند بهسازی و شن‌ریزی راه و کوچه‌های روستا با استفاده از ادوات و امکانات بنیاد مسکن و رفع مشکل آب‌رسانی و آب آشامیدنی روستا توسط آبفای روستایی مطرح و مقرر شد تا به‌صورت فوری پیگیری و حل شوند.

گزارش از مهدی سهرابی

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما