تازه های سایت

کد مطلب: 28336
26. آبان 1395 - 7:44
نماینده نهاوند در مجلس با بیان اینکه آمار و ارقام ارائه شده پس از تصویب حذف کارت سوخت نشان دهنده افزایش قاچاق سوخت و بنزین است، گفت:کارت سوخت یکی از ابزارهای دقیق کنترل سوخت است که می تواند مانع قاچاق آن شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به تصویب طرح یک فوریتی حفظ کارت سوخت در صحن علنی مجلس،گفت:حفظ کارت سوخت یک ضرورت است و آمار و ارقام ارائه شده پس از تصویب حذف کارت سوخت نشان دهنده افزایش قاچاق سوخت و بنزین است.

حذف کارت سوخت  قاچاق سازمان یافته بنزین را مجددا رواج می دهد

نماینده مردم نهاوند درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه کارت سوخت یکی از ابزارهای دقیق کنترل سوخت است که می تواند مانع قاچاق سوخت شود، افزود: کارت سوخت، مهمترین و موفق ترین ابزار جلوگیری از قاچاق بنزین از سال 86 تاکنون بوده است و با توجه به تفاوت قیمت داخلی بنزین با قیمت این فرآورده نفتی در کشورهای همسایه، حذف این ابزار کارآمد جلوگیری از قاچاق بنزین رواج مجدد قاچاق به خصوص قاچاق سازمان یافته این فرآورده نفتی را به همراه خواهد داشت.

بهرام نیا با اشاره به مزایای استفاده از کارت سوخت، ادامه داد:دسته بندی مصرف کنندگان به نسبت حجم مصرف،نوع خودرو، سن خودرو، تعداد خودروها به نام هر نفر، میزان آلایندگی و تعیین اهداف کلان بخش انرژی و اهداف ترافیکی از جمله مزایای استفاده و حفظ کارت سوخت است.

عدم شفافیت از مهمترین تبعات حذف کارت سوخت است

وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر طرح مجلس برای حفظ کارت سوخت را امضاء کرده اند،یادآور شد:طرح حفظ کارت سوخت برای بررسی بیشتر به کمیسیون انرژی مجلس ارجاع می شود و مطمئنا این طرح به دلیل نیاز کشور به کارت سوخت در کمیسیون و صحن علنی رای خواهد آورد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه در مواقع بحرانی می توان از زیرساخت های کارت سوخت استفاده کرد، افزود:شاید بار دیگر کشور نیازمند سهمیه بندی بنزین باشد، لذا حفظ زیرساخت ها با این سرمایه گذاری کلان که برای آن صورت گرفته ضروری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:عدم شفافیت در مصرف بنزین که همواره یک فرآورده استراتژیک نفتی محسوب می شود،از مهمترین تبعات حذف کارت سوخت است و برای جلوگیری از عدم شفافیت باید کارت سوخت حفظ شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما