تازه های سایت

کد مطلب: 28191
16. آبان 1395 - 8:00
اجرای مانور لحظه صفر در حالی در شهرستان نهاوند برگزار شد که بعضی از نیروهای عمل‌کننده در این مانور با دمپایی در محل حادثه فرضی حاضر شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، معمولاً مانورهای لحظه صفر را باهدف ایجاد هماهنگی بیشتر، سنجش میزان آمادگی در شرایط بحرانی و امدادرسانی فوری با حضور به‌موقع نیروهای عمل‌کننده انجام می‌دهند ولی برگزاری مانور توسط یکی از دستگاه‌های شهرستان نهاوند حاوی نکته جالب و البته مهم بود.

در این مانور لحظه صفر قرار بر این بوده است که بدون اعلام قبلی در ساعت یک و ۱۵ دقیقه بامداد مانور اجرا شود و فرض شده است که خوابگاه دانشجویان دچار آتش‌سوزی و نیاز به امدادرسانی فوری است.

بر اساس اعلام مسئولان برگزارکننده مانور لحظه صفر، تیم‌های حاضر باید دریک بازده زمانی ۵ تا ۷ دقیقه‌ای در محل حادثه فرضی حاضرش‌اند.

اما نکته جالب و قابل‌تأمل در مورد این مانور حضور برخی از نیروهای عمل‌کننده با دمپایی بود که در تصویر به‌خوبی نشان داده‌شده است و نشان می‌دهد یا این دوستان مانور را جدی نگرفته‌اند و یا برگزارکنندگان نظارتی بر اجرای مانور نداشته‌اند.

نیروهای حاضر در مانور باید به این نکته توجه کنند که مانور شبیه‌سازی واقعی یک حادثه است و تمرین عمل کردن در شرایط بحرانی است و حضور با دمپایی در مانور لحظه صفر جای هیچ توجیهی ندارد.

 

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما