تازه های سایت

کد مطلب: 28177
15. آبان 1395 - 13:09
رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: نیروهای امدادی شهرستان نهاوند پس از تلاش‌هایی که از روز گذشته آغاز کردند امروز موفق شدند جان کوهنورد زخمی گرفتار در ارتفاعات این شهرستان را نجات دهند.

محمدتقی شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گرو، گفت: روز گذشته پس از دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن گروهی از کوهنوردان بروجردی در کوهستان گرین نهاوند نیروهای امدادی این جمعیت سریعاً وارد عمل شدند.

وی اظهار داشت: این کوهنوردان در پناهگاه دوم کوه گرین نهاوند به علت شکستگی پای یکی از کوهنوردان نمی‌توانستند از ارتفاعات پایین بیایند و عملاً زمین‌گیر شدند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند افزود: به علت شرایط جوی بد و ارتفاع بلندی که این کوهنوردان در آن قرار داشتند شرایط امدادرسانی بسیار سخت بود به همین دلیل با هماهنگی اورژانس نهاوند از مرکز همدان درخواست بالگرد شد.

وی گفت: پس از ورود بالگرد در غروب دیروز به نهاوند یکی از تکنسین‌های باتجربه و فعال اورژانس نهاوند برای امدادرسانی به تیم اورژانس هوایی ملحق شد.

 

تکنسین اورژانس نهاوند در داخل بالگرد بر فراز منطقه

 

1030807

 

شهبازی اظهار داشت: پس از رسیدن بالگرد بر فراز محل عملیات و به دلیل شرایط جوی نامساعد بالگرد اورژانس نتوانست فرود آید و به همدان برگشت.

وی ادامه داد: پس‌ازاین موضوع اکیپ 5 نفره تخصصی و مجهز امداد و نجات هلال‌احمر در نیمه‌های شب گذشته جهت امدادرسانی از راه زمینی به منطقه اعزام شدند تا به‌وسیله تجهیزات تخصصی اقدام به امدادرسانی و پایین آوردن کوهنورد مصدوم کنند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند گفت: شرایط جوی نامساعد کوهستان گرین در بامداد امروز، سردی هوا و ارتفاع زیاد پناهگاه دوم کوه گرین عملیات امدادرسانی را به کوهنوردان سخت‌تر کرده بود.

وی افزود: پس از تلاشی 14 ساعته که از دیروز بعدازظهر شروع شد و تا امروز ادامه داشت سرانجام امدادگران هلال‌احمر در ساعت حدود 4 صبح امروز کوهنورد مصدوم را از قله کوه گرین به پناهگاه اول منتقل کردند تا ادامه عملیات با روشن شدن هوا ادامه یابد و خوشبختانه صبح امروز عملیات با موفقیت و نجات جان کوهنورد مصدوم به پایان یافت.

 

1030804

 

شهبازی اظهار داشت: امروز صبح نیز با درخواستی از مرکز استان، بالگرد اورژانس دوباره به نهاوند آمد و مصدوم را با توجه به شکستگی پا که داشت به‌وسیله بالگرد به پایین کوه منتقل کردند و مصدوم به‌وسیله آمبولانس اورژانس به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل شدند.

وی در پایان گفت: در این عملیات نیروهای اورژانس و هلال‌احمر تلاش زیادی داشتند و خوشبختانه بعد از 14 ساعت تلاش موفق شدند جان کوهنورد را نجات دهند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما