تازه های سایت

کد مطلب: 28133
12. آبان 1395 - 20:45
با پیگیری های حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و تلاش مسئولان صدا و سیمای مرکز همدان ایستگاه رادیو و تلویزیونی تپه ابوذر نهاوند با هزینه ۵۰ میلیارد ریال تجهیز شده و از این پس تمام مسابقات فوتبال خارجی پخش می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسین میسر با اعلام این خبر گفت: مدتی است که فوتبال لیگ‌های معتبر خارجی به دلیل پخش سیستم زمینی در شهرستان نهاوند و بعضی از نقاط استان همدان قابل دریافت نبود و  همکاران ما قادر به پخش آن نمی‌شدند که با مجهز شدن ایستگاه رادیو و تلویزیونی نهاوند از این پس امکان پخش آنها فراهم شد.

وی افزود: سال گذشته نیز یک دستگاه ژنراتور برای تأمین برق اضطراری در محل این ایستگاه توسط مهندسان این اداره نصب شد که به محض قطع شدن برق شهری در کمترین زمان ممکن به صورت اتوماتیک زیر بار می‌رود و برق مورد نیاز دستگاه و فرستنده‌های ایستگاه را برقرار می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان بیان کرد: ایستگاه تلویزیونی شهرستان نهاوند مجهز به دو سیستم پخش و آنالوگ و دیجیتال است که چند سال پیش با صرف هزینه‌ای بیش از 15 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: سیستم آنالوگ در ایستگاه تپه ابوذر نهاوند را تاکنون به این دلیل قطع نکردیم چرا که تعدادی از مردم به دلیل نداشتن تلویزیون و مبدل دیجیتال هنوز از سیستم آنالوگ استفاده می‌کنند و به این دلیل همچنان دو سیستم آنالوک و دیجیتال در ایستگاه برقرار است.

میسر عنوان کرد: در سیستم آنالوگ که تصاویر با کیفیت پایین‌تری دریافت می‌شد و تعداد کانال‌های دریافت شده رادیو و تلویزیون کمتر از 15 کانال بود ولی در سیستم دیجیتال که سیستم جهانی است، کیفیت تصویر بسیار بالا و با قابلیت اچ.دی است و تعداد کانال‌های دریافت شده رادیو و تلویزیون بیش از 37 کانال با قابلیت افزایش خواهد بود.

وی تصریح کرد: نهاوند یکی از شهرستان‌های بزرگ استان همدان است که دارای سابقه دیرینه‌ای در اسلام و انقلاب است که باید در برنامه‌سازی توجه ویژه‌ای به آن شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما