تازه های سایت

کد مطلب: 28106
11. آبان 1395 - 13:09
شهرستان نهاوند در دوران دفاع مقدس 114 شهید سرافراز دانش‌آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، شهدای دانش‌آموز نهاوند همواره به‌عنوان الگویی برای جوانان و دانش‌آموزان این مرزوبوم در وصیت‌نامه‌هایشان بر پیروی از ولی‌فقیه و اجرای دستورات دین تأکید داشتند.

این شهیدان کم سن و سال ولی درعین‌حال دریادل و شجاع با نثار خونشان به همه ما درس ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ستم دادند و امروز نیز وظیفه همه الگو قرار دادن انها و ادامه دادن راه شهدا است.

شهرستان نهاوند در طول دوران دفاع مقدس 114 شهید دانش‌آموز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که در اینجا بخش‌هایی از وصیت‌نامه تعدادی از این شهیدان دانش‌آموز را منتشر می‌کنیم.

وصیت‌نامه شهید دانش‌آموز قوام کیانی که پیکر مطهرش بعد از 35 سال در ماه محرم امسال به آغوش خانواده بازگشت

1024174

پدر عزیزم اگر من شهید شدم شما مسئولید و نباید اجازه دهید خون ما شهیدان پایمال شود. همیشه یار و یاور رهبر و دشمن منافقان و افراد ضد اسلام باشید. علیه آن‌ها قیام کنید و آن‌ها را نابود کنید و ای خواهرانم زینب وار باشید و همانند زینب (س) عمل کنید که با این کار روح من و دیگر شهدا را شاد می‌کنید و راه خدا را در پیش گیرید و بدانید که شما پیروزید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید دانش‌آموز حسن نصرتی

1024168

در این برهه از زمان که از کربلای حسین (ع) تاریخ ورق خورده تا به عصر ما رسیده، ما نباید مانند کوفیان عصر امام حسین (ع) باشیم که فرزند علی (ع) را بی‌یاور گذاشتند. بهتر است که درراه اسلام و دین شهید شویم. به عقل رجوع کنید. الحق که راه سرخ شهادت از هر راهی بهتر است. حال ای امت مسلمان و دین‌دار ما هم باید مانند آنان باشیم یا هرگز این‌چنین نباشید. پس درراه دین همت کنید در برابر مصائب و سختی‌ها با کوشش و جدیت استقامت کنید تا پیروز شوید.

وصیت‌نامه شهید عارف ملکی

1024171

من به‌عنوان برادر کوچک و حقیر شما یک پیام به شما امت حزب‌الله دارم و می‌رسانم که در مقابل دشمنان اسلام همیشه استوار و راسخ و خشمگین و در مقابل مسلمانان فروتن و افتاده و همیشه ذکر خدا بر لب داشته باشید تا جذب شیطان نشوید و همیشه به استکبار گران تجاوزگر بفهمانید که دست خداوند بالای دست‌هاست و همیشه حق پایدار و پیروز و ستم و ستمگر رسوا و نقشهٔ دشمنان اسلام به یاری خداوند نقش بر آب می‌شود. ای برادران بدانید یاری از رهبر، یاری از حق و یاری از حسین (ع) است.

بخشی از وصیت‌نامه شهید محمدحسین مولوی

1024175

خدا آن مؤمنان را که در صف جهاد با کافران مانند سد آهنینی همدست و پایدارند دوست دارد. امروز این آیهٔ شریفه مصداق پیداکرده و خلق مسلمان ایران در مقابل دشمنان خدا چون صف آهنینی ایستادگی می‌کنند و در هیچ ایثاری فروگذاری و سرپیچی نمی‌کنند. در مبارزهٔ حق علیه باطل شهید می‌شوند و چه زیباست جنگیدن و شهید شدن در میدان‌های ستیز و این وظیفه حالا به او محول گشته، اگر خداوند باری‌تعالی قبول بفرماید شما می‌بینید هم‌اکنون که انقلاب اسلامی ما با سرعت هر چه تمام‌تر به کشورهای جهان توسعه پیدا می‌کند و چشم امپریالیسم را کور کرده است دست‌نشانده‌های آمریکا باقدرت شیطانی خود به مبارزه با صدور انقلاب اسلامی برخاسته‌اند؛ اما هم چنان‌که رهبر عزیزمان فرمود: «ما پیروزیم و هیچ شک و تردیدی در آن نیست» با شرط اینکه امام و دیگر یارانش را یاری کنید.

شهید دانش‌آموز جواد خدارحمی

1024167

ای جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. مبادا در غفلت بمیرید که علی (ع) در محراب عبادت شهید شد. مبادا راه بی‌تفاوتی به سر برید که علی‌اکبر حسین (ع) درراه حسین (ع) شهید شد.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید عین‌الله باشنا

1024173

امام را تنها نگذارید. حکم رسول خدا را اجرا کنید. مگر نمی‌گویید ای‌کاش در زمان امام حسین (ع) می‌بودیم و او را یاری می‌کردیم؟! این زمان، زمان حسین (ع) است.

قسمتی از وصیت‌نامه شهید دانش‌آموز شجاع‌الدین قیصری

1024170

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «آن زندگی که انسان زنده باشد و زیر بار کفار و دشمنان رود، مرگ است و آن‌کس که درراه غلبه بر دشمن می‌میرد زندگی حقیقی است».

پس بیایید به گفتهٔ حضرت علی (ع) جامهٔ عمل بپوشانیم. مرگ از زندگی ذلت بار بهتر است و ما باید مانند امام حسین (ع) فریاد «هیهات من الذله» برآوریم و زیر بار ظلم نرویم حتی اگر کشته شویم. شما ای ملت ایران بدانید هرلحظه در امتحان خداوند قرار دارید چه خوب است در این امتحان سرافراز بیرون روید. اگر من شهید شدم راهم را ادامه دهید و عکس امام را جلو تابوتم بچسبانید و بدانید که من و دیگر شهدا پیرو ولایت‌فقیه بوده‌ایم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما