تازه های سایت

کد مطلب: 28101
12. آبان 1395 - 10:24
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال 500 هکتار از مزارع نهاوند زیرکشت انواع سیب‌زمینی پاییزه رفته که هم‌اکنون در حال برداشت است و متوسط عملکرد و پیش‌بینی برداشت از هر هکتار حدود 50 تن است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری در نشست خبری با خبرنگاران نهاوند با اشاره به اینکه کار برداشت سیب‌زمینی پاییزه از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان آبان‌ماه ادامه می‌یابد، گفت: سال گذشته به علت بارش‌های زودرس پاییزی و قیمت پایین این محصول، کشاورزان نهاوندی زیان زیادی دیدند و با مشکلاتی مواجه شدند که ارزانی این محصول نیز گره کار آنها را بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان نگران قیمت پایین محصول سیب‌زمینی هستند، بیان کرد: امسال سطح زیرکشت این محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 500 هکتار رسیده که به طور متوسط از هر هکتار سیب‌زمینی50 تن محصول برداشت می‌شود و اگر صادرات سیب‌زمینی به کشورهای همسایه صورت بگیرد، روی قیمت تاثیر بسزایی دارد.

باقری با بیان اینکه 2320 دستگاه سبک و سنگین، تراکتور و به همراه دیگر ادوات مکانیزه محصول سیب‌زمینی کشاورزان را جمع‌آوری و برداشت می‌کنند، افزود: سیب‌زمینی تولیدشده در شهرستان نهاوند با توجه به استفاده از کودهای مرغوب دامی و ریزمغذی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و بیشترین کشت این محصول  در شهرهای فیروزان، برزول، گیان، مرکزی، جهان‌آباد و فارسبان قرار دارد.

وی عنوان کرد: هدف ما در کشاورزی مشاوره دادن به کشاورزان، بالا بردن راندمان تولید، استفاده از کشت محصولات کم‌آب‌بر، به‌‌کارگیری تجهیزات پیشرفته و مکانیزاسیون و ... است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما