تازه های سایت

کد مطلب: 28032
7. آبان 1395 - 15:25
امام‌جمعه نهاوند با اشاره به جنایات آل سعود در یمن و سکوت مجامع بین‌المللی، گفت: سازمان ملل همه‌چیزش را به پول‌های عربستان فروخته است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه نهاوند، گفت: امام باقر(ع) در روایتی می‌فرمایند که انسان‌های باتقوا شهوات و لذت‌های خود را کنار گذاشته و در دنیا برای کسب فیض و رضای خداوند سختی می‌کشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از درس‌های مهم عاشورا شهادت‌طلبی درراه حق است، گفت: امروز باید از خود در برابر فتنه‌های آخرالزمان مراقبت کنیم چراکه فاصله حق و باطل بسیار کم است.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به رهنمودهای امام خمینی(ره) گفت: این بزرگوار درجایی می‌فرمایند روحیه شهادت‌طلبی رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در هفته‌های اخیر، گفت: علت دشمنی آمریکا با ایران این است که ایران از نظام سلطه تبعیت نمی‌کند و نمی پذیرد که زیر بار ظلم و زور برود.

وی بابیان اینکه این مصداق جهاد کبیر است، گفت: امروز آمریکا به خاطر توان ایران درزمینه های مختلف حاضر به مذاکره با ایران اسلامی‌شده است.

امام‌جمعه نهاوند با تأکید بر اینکه پیشرفت علمی ضامن بقا، اسلام و انقلاب است، گفت: پیشرفت علمی و همه‌جانبه ایران اسلامی می‌تواند زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشد.

قرار نیست ائمه جمعه فقط نماز بخوانند و ساکت باشند

حجت‌الاسلام مغیثی در ادامه با اشاره به سخنان برخی مسئولین مبنی بر ورود ائمه جمعه به مسائل مختلف، گفت: اینکه گفته شده ائمه جمعه وارد مسائل سیاسی نشوند بهتر است منطقی نیست چراکه رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ائمه جمعه باید در مسائل سیاسی و فرهنگی هدایت‌گر باشند.

وی تأکید کرد: قرار نیست ائمه جمعه فقط نماز بخوانند و هر اتفاقی افتاد ساکت بمانند و داد مردم را به مسئولین نرسانند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه نماز جمعه حلقه وصل بین مردم، مسئولین و ولایت است، اظهار کرد: باید برخی مسائل در نماز جمعه مطرح شود همچنان که نباید به نحوی باشد که در کشور جو ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به برکناری ۳ وزیر از کابینه دولت یازدهم در آستانه اتمام دولت، گفت: در این خصوص طی این چند روز تحلیل‌ها و تفسیرها از زبان مردم و مسئولین شنیده‌شده اما اگر این تغییرها منجر به احقاق حقوق مردم و جبران نواقص گذشته شود خوب است اما اگر برای انجام مانوری سیاسی در کشور بود راه به جایی نخواهد برد.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه نمی‌خواهیم به مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان در اینجا اشاره‌کنیم، تأکید کرد: امیدواریم این تغییرها گره از کار مردم باز کند.

وی در ادامه با اشاره به تداوم جنگ در سوریه، یمن و عراق، گفت: دشمنان اسلام و مسلمین، جهان اسلام را به جان هم انداخته‌اند تا خود بی‌دغدغه به اهداف پلیدشان برسند.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به بیداری‌های اسلامی گذشته و تسخیر سفارت‌های اسرائیل در برخی کشورها گفت: اسرائیل و آمریکا به‌محض مشاهده این تهدید بزرگ برای خود دست به دامان پرورش داعش خبیث به دست عربستان بدتر از یهود شدند و امروز می‌بینید چقدر در حق اسلام و مسلمانان با اسم اسلام جنایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام مغیثی با اشاره به اینکه سازمان ملل همه‌چیزش را به پول‌های عربستان فروخته است، گفت: میلیون‌های کودک و زن بی‌گناه در یمن و کشورهای منطقه به دست داعش و سایر گروهک‌ها به رهبری عربستان کشته شدند اما سازمان ملل هیچ‌یک را محکوم نمی‌کند و آن‌هم به خاطر دلارهای نفتی است که عربستان خرج سازمان ملل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دبیر کل سازمان ملل خود بر این موضوع اقرار دارد، گفت: در مقابل اگر ایران یک قاچاقچی را اعدام کند داد نهادهای بین‌المللی درمی‌آید.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما