تازه های سایت

کد مطلب: 27881
25. مهر 1395 - 18:34
فرماندار نهاوند تأکید کرد: نهاوند نیازمند ایجاد سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در حاشیه بازدید از سردخانه های نهاوند، گفت: یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید ایجاد بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که ماهم با تمام توان از بخش خصوصی و کارآفرینان حمایت می‌کنیم و موانع موجود بر سر راه آنان را برطرف می‌کنیم.

وی بابیان اینکه باغداران نهاوند سالانه بیش از ۴۰ هزار تن سیب تولید می‌کنند، گفت: متأسفانه دو سردخانه نهاوند درمجموع ظرفیت نگهداری چهار هزار و ۵۰۰ تن سیب را دارند.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه متأسفانه به علت کمبود سردخانه در شهرستان نهاوند، محصول سیب کشاورزان روی زمین می‌ماند و یا توسط دلالان با پایین‌ترین قیمت خریداری می‌شود، گفت: اضافه شدن واسطه‌ها موجب ضرر و زیان باغداران و مصرف‌کننده می‌شود.

وی بابیان اینکه سردخانه «ثمر نگهدار» در شهرستان نهاوند توان افزایش ظرفیت ذخیره سیب تا پنج هزار تن را دارد، گفت: امیدواریم بانک عامل با درخواست تسهیلات این سردخانه برای  افزایش توان نگهداری موافقت کند.

حمیدوند یکی دیگر از مشکلات سردخانه‌ها را بهره‌مند نبودن از مزایای بند «د» و «ج» تبصره ۱۱ عنوان کرد و افزود: برابر این قانون اگر در طول فصل کاشت و برداشت خسارتی به کشاورزان و باغداران وارد شود تسهیلات واگذاری به آن‌ها استمهال می‌شود اما این قانون شامل سردخانه‌ها نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ضعف ظرفیت سردخانه‌ای موجب شده که محصولات تولیدی بخش کشاورزی نهاوند به‌ویژه سیب بانام برخی شهرستان‌های دیگر صادر شود، گفت: ایجاد سردخانه‌های جدید در نهاوند موجب جلوگیری از این موضوع می‌شود.

فرماندار نهاوند در پایان تأکید کرد: ایجاد سردخانه‌های جدید در نهاوند دست دلالان و سودجویان را کوتاه می‌کند و این شهرستان را به‌عنوان قطبی مهم در عرصه صادرات محصولات کشاورزی مطرح خواهد کرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما