تازه های سایت

کد مطلب: 27855
22. مهر 1395 - 7:58
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت:باید از ظرفیت، تجارب، تکنولوژی و فناوری داخلی که در نظام جهانی جایگاه نسبتا خوبی دارد در شرایط کنونی بهره برد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با اشاره به امضای اولین قرارداد توسعه 4 مخزن نفتی در میادین یاران، مارون و کوپال به ارزش 2.2 میلیارد دلار بین شرکت ملی نفت و "شرکت توسعه نفت و گازپرشیا" وابسته به گروه "انرژی تدبیر" زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت:نخستین قراردادی که در چارچوب  IPCتوسط وزارت نفت با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) منعقد شده در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بوده و از خواسته های مردم، منتقدان و نمایندگان است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید از توان و ظرفیت بومی داخلی برای اجرای الگوی قراردادهای جدید نفتی استفاده کرد، افزود:تا بیشترین حد ممکن عایدات افزایش تولید نفت باید به داخل برگردد و سبب توسعه و رونق اقتصادی شود نه اینکه ارز از کشور خارج شود و سود آن نصیب کشورهای دیگر شود.

وزارت نفت با امضای قرارداد با مجموعه ای داخلی گامی مثبت در جهت اعتمادسازی برداشت

بهرام نیا با تاکید بر اینکه وزارت نفت با امضای نخستین قرارداد با مجموعه ای داخلی گامی مثبت در جهت اعتمادسازی برداشت، ادامه داد:باید از ظرفیت، تجارب، تکنولوژی و فناوری داخلی که در نظام جهانی جایگاه نسبتا خوبی دارد استفاده کرد، که از این مجموعه ها می توان از قرارگاه خاتم و ستاد اجرایی فرمان نامی برد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استفاده از توانمندی ها و پتانسیل مجموعه های داخلی یادآور شد:تا جایی که ممکن است باید از توانمندی های داخلی در میادین نفتی استفاده کرد، مگر اینکه در حوزه ای امکانات وجود نداشته باشد که باید از امکانات شرکت های خارجی بهره برد.

قطعا وزارت نفت منویات 15 گانه را در قراردادها رعایت می کند

بهرام نیا با بیان اینکه مهمترین جذب سرمایه گذاری در تولید و برداشت باید به میادین مشترک اختصاص یابد، افزود: در برنامه ششم توسعه باید حدود 134 میلیارد دلار سرمایه گذاری با اولویت توسعه میادین مشترک نفت و گاز، اجرای طرح های افزایش ضریب بازیافت از مخازن هیدروکربوری، بازسازی و نوسازی تأسیسات موجود نفتی جذب شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:قطعا وزارت نفت منویات 15 گانه را در قراردادها رعایت می کند و اجرای منویات را در اولویت قرار می دهد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما