تازه های سایت

کد مطلب: 27845
19. مهر 1395 - 9:15
عضوکمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه افزایش قیمت بنزین در شرایط کنونی توجیهی ندارد،گفت:در شرایطی که قیمت بنزین در داخل کشور بیش از فوب خلیج فارس باشد، کمیسیون انرژی واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا با بیان اینکه نرخ بنزین براساس فوب خلیج فارس تعیین می شود، گفت:دولت برحسب قیمت تمام شده بنزین را عرضه کرده و به جایگاهداران تحویل می دهد و هرگونه نوسان قیمتی و کاهش یا افزایش قیمت براساس فوب خلیج فارس به دولت واگذار شده است.

نماینده مردم نهاوند درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه دولت باید براساس وضعیت اقتصادی و درآمد مردم و تمامی آیتم ها قیمت بنزین را تعیین کند،افزود:درشرایط کنونی نباید قیمت بنزین افزایشی داشته باشد،البته باید میزان هزینه دولت برای تولید،انتقال و خرید درنظرگرفته شود و براین اساس قیمت گذاری صورت گیرد.

وزارت نفت به منظور کاهش واردات بنزین به سمت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی گام بردارد

بهرام نیا ادامه داد:در شرایطی که قیمت بنزین در داخل کشور بیش از فوب خلیج فارس باشد،کمیسیون انرژی واکنش نشان خواهد داد و احتمال دارد به صحن علنی کشیده شود و نمایندگان در این خصوص تصمیم کلی بگیرند.

وی با بیان اینکه باید وزارت نفت باید در راستای استانداردسازی بنزین های تولید داخل و کاهش واردات بنزین برای اجرایی کردن اقتصادمقاومتی گام بردارد،یادآور شد:با تولید بنزین استاندارد در داخل کشور هزینه ها و ارزی که بابت خرید و حمل  از کشور خارج می شود در کشور می ماند.

بسترهای لازم جهت خودکفایی کشور در زمینه بنزین  باید فراهم شود

بهرام نیا با تاکید بر افزایش پالایشگاه های تولید بنزین در کشور ،افزود:مدرنیزه کردن پالایشگاه‌های نفتی سبب تولید بنزین کیفی با استانداردهای روز می شود و اجرای بهینه سازی پالایشگاه ها در داخل کشور و ایجاد تغییرات لازم در فرآیندسازی آنها به افزایش استانداردهای بنزین داخلی می انجامد.

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:وزارت نفت، باید با ساخت پالایشگاه های نفت جدید و یا تکمیل طرح های موجود و افزایش ظرفیت پالایشگاهی، میزان تولید بنزین در کشور را در آینده نزدیک افزایش دهند و بسترهای لازم جهت خودکفایی کشور در زمینه بنزین و همچنین تبدیل کشور به صادرکننده این فرآورده استراتژیک را فراهم سازند.

گفتنی است؛رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سراسرکشور نیز هفته گذشته،درجمع خبرنگاران اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود قیمت بنزین امسال برای هر لیتر به ۱۲۰۰ تومان برسد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما