تازه های سایت

کد مطلب: 27805
17. مهر 1395 - 8:11
یک واحد آموزشی از محل اعتبارات بنیاد برکت با حضور جمعی از مسئولان در روستای توانه شهرستان نهاوند افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان در آیین افتتاح این آموزشگاه گفت: بنیاد برکت به منظور بسط و توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم اقدام به ساخت واحدهای آموزشی و طرحهای عمرانی در سراسر کشور کرده است.

فرزاد تیموری افزود: این بنیاد در استان همدان تا کنون 44 طرح آموزشی و فرهنگی را به اجرا کرده که این طرح ها شامل 32 واحد آموزشی و12 باب مسجد است.
وی اضافه کرد: این تعداد طرحهای آموزشی با 166 کلاس درس در زیر بنای 15 هزار متر مربع ساخته شده است که برای بهره برداری از آنها 120 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و یا خواهد شد.
وی گفت: تا کنون از واحدهای آموزشی در حال ساخت 25 واحد آموزشی مورد بهره برداری قرار گرفته و هفت واحد دیگر نیز در حال ساخت است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان اظهار داشت: از مجموع 12 واحد در حال ساخت نیز دو مورد بهره برداری شده و 10 مورد دیگر که یکی از آنها در نهاوند قرار دارد در دست احداث است.
 وی در رابطه با واحد آموزشی روستای توانه گفت: این آموزشگاه 9 کلاسه در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع و با زیر بنای 500 متر مربع در دو طبقه احداث شده که برای احداث آن 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد برکت هزینه شده است .
وی افزود: 2 واحد آموزشی دیگر با 12 کلاس درس نیز از محل بنیاد برکت در 2 روستای نهاوند در دست احداث است که تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند .
بنیاد برکت در زمینه مدرسه سازی خدمات ارزشمندی در سطح کشور داشته و تاکنون توانسته 650 مدرسه در مناطق محروم کشور احداث کند، این درحالی است که ساخت 250 مدرسه دیگر نیز در جریان است.
این بنیاد درصدد است براساس رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب یک هزار مدرسه در مناطق محروم کشور تاسیس کند.
آموزش و پرورش شهرستان نهاوند با 240 واحد آموزشی در سال تحصیلی جدید بیش از 24 هزار و 500 دانش آموز را زیر پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما