تازه های سایت

کد مطلب: 27773
10. مهر 1395 - 2:40
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند تاکید کرد
رکن عزاداری‌های محرم ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر باشد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند بابیان اینکه واقعه عاشورا برای اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر رخ داد، گفت: مهم‌ترین رکن عزاداری‌های محرم ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر باشد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسی محبی در گردهمایی روحانیون و مداحان شهرستان نهاوند که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام می‌فرمایند که امام حسین(ع) کشتی نجات و چراغ هدایت است و هرکس می‌خواهد از تاریکی دنیا با مشکلات فراوان نجات پیدا کند باید به کشتی هدایت امام حسین(ع) سوار شود، گفت: خدمت گذاری در دستگاه اهل‌بیت و امام حسین(ع) عنایت ویژه خدا به مسئولین هیئت‌ها و مداحان است.

وی گفت: آنچه امروز باید به دنبال ترویج و نشر آن باشیم فرهنگ عاشورایی است که این مهم مستلزم معرفت یابی نسبت به امام حسین(ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هدان بابیان اینکه باید هم خود و هم مستمعین مداحان و روحانیون به امام حسین(ع) معرفت پیدا کنند، گفت: امام حسین(ع) خلیفه‌الله است و باید بدانیم اما حسین(ع) کیست و چه جایگاهی دارد.

وی بابیان اینکه شکر نعمت قرار گرفتن در این راه و دستگاه اهل‌بیت انتقال و نشر مفاهیم و معرفت ایشان است، گفت: تبیین هدف و علل قیام امام حسین(ع) از دیگر ابعاد عزاداری است.

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه‌داشتن اسلام و برپایی امربه‌معروف و نهی از منکر بود، گفت: امام حسین(ع) که خلیفه‌الله است جان خود را در طبق اخلاص گرفت و فدای زنده نگهداشتن امربه‌معروف در جامعه اسلامی کرد و ما نیز امروز باید ادامه دهنده راه این بزرگوار باشیم.

وی بابیان اینکه امام حسین(ع) در عصر عاشورا نماز اقامه کرد و حتی جنگ را برای قرائت قران به تأخیر می‌انداخت، گفت: امروز ما که به‌عنوان فعالان در این حوزه و دستگاه امام حسین(ع) هستیم باید قرائت قرآن و برپایی نماز جماعت را نصب العین خود قرار دهیم چراکه هدف اصلی قیام اباعبدالله این‌ها بوده نه فراهم کردن شرایطی برای سینه زنی، زنجیر زنی و گریه کردن ما هرچند که این‌ها نیز در جایگاه خود قابل‌احترام است اما نباید اصل فراموش و فرع پیش گرفته شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابیان اینکه باید از بدعت‌گذاری‌ها در مراسم‌ عزاداری و غیره جلوگیری کنیم، گفت: علم‌ کشی ها موجب ترافیک بیش‌ازحد و همچنین آسیب دیدن افراد در هنگام جابجایی می‌شود و هیئت‌امنای مساجد، هیئت‌ها و تکایا باید نسبت به این مسائل تجدیدنظر داشته باشند و حداقل این علم‌ها را در خیابان‌ها حرکت ندهند.

وی با تأکید بر اینکه آیا اسلام را ما بهتر می‌دانیم یا مراجع و رهبر معظم انقلاب، گفت: آیا تمثال‌های گوناگون، علم‌های فلزی در مراسم‌ دفاتر این بزرگواران وجود دارد!؟

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به لزوم محتوی داشتن اشعار و متونی که مداحان ارائه می‌کنند، گفت: مداحان باید ازآنچه در منابع و مقاتل رسمی آمده استفاده کنند تا زمینه به وجود آمدن اختلافات نباشند

وی با تأکید بر اینکه همراهی و هماهنگی با نیروی انتظامی در همه امور انتظامی و ترافیکی موجب سهولت دررفت و آمد هیئت‌ها می‌شود، گفت: مسئولین هیئت‌ها افرادی را از هیئت‌های خود به نیروی انتظامی برای همکاری بیشتر معرفی کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما