تازه های سایت

کد مطلب: 27771
9. مهر 1395 - 14:46
با حضور مسئولان کشوری و استانی مراسم تجلیل از محمدرضا عبدالملکیان شاعر نهاوندی و از مفاخر عرصه شعر و شاعری، در زادگاهش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در مراسمی با حضور مردم و مسئولان محلی و کشوری، از استاد محمدرضا عبدالملکیان شاعر برجسته کشور در زادگاهش شهرستان نهاوند تجلیل و قدردانی شد.

در این مراسم که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد تعدادی از شاعران نام‌آشنای کشور حضور داشتند و مردم فرهنگ دوست نهاوند نیز استقبال باشکوهی از این مراسم به عمل آوردند.

فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به‌عنوان اولین سخنران مراسم پشت تریبون رفت و با تقدیر و تشکر از زحمات برگزارکنندگان این مراسم گفت: تجلیل از مفاخر و افراد پیشکسوت در عرصه‌های مختلف نشان‌دهنده فرهنگ بالای مردم یک منطقه است.

وی اظهار داشت: شهرستان نهاوند با داشتن قدمت چندین هزارساله مهد تمدن و فرهنگ است و از شهری با این سابقه تاریخی و فرهنگی اساتیدی همچون استاد عبدالملکیان پرورش می‌یابند.

عبادی افزود: همه باید در راستای تجلیل از کسانی که برای عرصه فرهنگ تلاش می‌کنند؛ حرکت کنیم تا این عزیزان را به‌عنوان الگوهای خوبی برای نسل جوان و علاقه‌مند معرفی کنیم.

در ادامه این مراسم گروس عبدالملکیان فرزند استاد عبدالملکیان نیز که خود شاعری نام‌آشنا است، بخشی از شعرهای پدرش را برای حاضران سرود و گفت: شعر پدرم به خاطر اینکه اصالت خود را حفظ کرده و با زبانی ساده بیان می‌شود بسیار دل‌نشین است.

وی افزود: در اشعار پدرم به خاطر تعصبی که به نهاوند دارد همیشه به صورتی کاملاً ملموس به زادگاهش اشاره می‌کند و بابیانی رسا به این موضوع اشاره می‌کند.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی به‌عنوان سخنران بعدی پشت تریبون قرار گرفت و با تقدیر از جایگاه والای مقام استاد عبدالملکیان گفت: شعرا همواره در دوره‌های مختلف الهام‌بخش مردم بوده‌اند و در سیر تحولات نقش تعیین‌کننده‌ای بر عهده داشتند.

وی بابیان اینکه نهاوند سرشار از استعدادهای فرهنگی و شاعری است، اظهار داشت: وجود استاد عبدالملکیان و بزرگان دیگری در این عرصه بیان‌گر این موضوع است که مردم نهاوند همیشه فرهنگ دوست و بافرهنگ بوده‌اند.

بهرام نیا افزود: شاعران متعهد و با اصالت کشورمان در دوران حکومت استبدادی شاه که کسی جرئت حرف زدن نداشت شعرهای بسیار بی‌بدیلی سرودند و پایه‌های این حکومت استبدادی را به لرزه درآوردند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: بعد از انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز شاعران نقش بی‌نظیری داشتند که یک نمونه از این شاعران استاد عبدالملکیان است که افتخار نهاوند است.

کریم حمیدوند فرماندار نهاوند نیز در ادامه این مراسم گفت: استاد عبدالملکیان ازجمله شارعان برجسته کشور و مایه مباهات مردم نهاوند است و فرزند عزیز وی نیز به‌خوبی راه پدر را ادامه داده است.

وی اظهار داشت: وظیفه امروز ما و متولیان فرهنگی شهرستان تقدیر از افراد برجسته نهاوندی است که در سطح کشور شناخته‌شده هستند و تجلیل از استاد عبدالملکیان نیز در همین راستا است.

حمیدوند افزود: برگزاری این‌گونه مراسم‌های تجلیل در سطح شهرستان نهاوند باعث ارتقای فرهنگ عمومی می‌شود چون افرادی مانند استاد عبدالملکیان برای همه به‌عنوان یک الگو شناخته می‌شوند.

استاد عبدالملکیان شاعر نام‌آشنای نهاوندی به‌عنوان آخرین سخنران مراسم سخنان خود را درحالی‌که اشک می‌ریخت؛ شروع کرد و از همه مردم نهاوند و مسئولان که برای برگزاری این نکوداشت تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: همیشه به داشتن شما مردمی باوفا افتخار می‌کنم.

وی اظهار داشت: واقعاً امروز را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم چون برای برگزاری این مراسم جوانان عزیز نهاوند زحمت زیادی کشیدند.

استاد عبدالملکیان با قدردانی از مردم حاضر در این مراسم گفت: این شهرستان ظرفیت‌های و جوانان خوش‌ذوق و بااستعدادی دارد که همه مسئولان باید برای شکوفایی این استعدادها تلاش کنند.

وی افزود: من هم در کنار جوانان و مسئولان نهاوندی خواهم بود تا بتوانیم به این جوانان بااستعداد، خدمت کنیم و بستر مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم استاد عبدالملکیان از خانواده‌اش برای حضور بر روی صحنه دعوت کرد و از زحمات آن‌ها تشکر و قدردانی کرد.

در پایان مراسم با حضور مسئولان از سردیس استاد عبدالملکیان رونمایی شد و از زحمات وی با اهدای هدایای قدردانی و تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، استاد محمدرضا عبدالملکیان از شعرای برجسته کشور در عرصه شعر و ادب پارسی است که آثار ایشان در زمینه شعر معاصر از او چهره‌ای دوست‌داشتنی و ماندگار در فرهنگ و ادب ایران اسلامی ساخته است.

وی متولد سال 1331 در شهرستان نهاوند است و 64 ساله است و حدود 50 سال است که شعر می سراید.

عضویت در هیئت مؤسس خانه هنرمندان ایران و حضوری 20 ساله در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتشار مجموعه‌های متعدد شعری ازجمله «مه در مه»، «ردپای روشن باران» و «آوازهای آبادی» ازجمله فعالیت‌های کاری او به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما