تازه های سایت

کد مطلب: 27770
9. مهر 1395 - 14:39
فرمانده انتظامی نهاوند از تردد ۲۲ هیئت عزاداری در روز عاشورا از میدان ابوذر نهاوند خبر داد و گفت: برنامه هیئات مذهبی در ایام محرم در مساجد متمرکز شود.
به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ محسن اقبالیان در گردهمایی مسئولین هیئت‌ها، مداحان و روحانیون نهاوند که در محل اداره تبلیغات اسلامی نهاوند برگزار شد، گفت: مباحث و آسیب‌های مذهبی و اعتقادی واردشده بر اصل عزاداری امام حسین(ع) توسط امام‌جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند عنوان شد که جای تقدیر دارد.

وی بابیان اینکه هر مسئولی که پشت این تریبون قرار می‌گیرد درد دل و دغدغه‌های بسیاری دارد، گفت: متأسفانه امروز در نهاوند در بحث محرم و صفر و همچنین فرهنگ عاشورایی امام حسین(ع) با ورود برخی افراد، مسائل حاشیه‌ای پیش آمده است.

فرمانده انتظامی نهاوند با اشاره به مسئله اصلی و اساسی در حوزه انتظامی و ترافیکی هیئت‌های مذهبی نهاوند، گفت: متأسفانه علی‌رغم اطلاع‌رسانی‌ها و همچنین جلسات متعدد که با مسئولین هیئت‌ها برگزار می‌شود در روز عاشورا در کم‌تر از ۴ ساعت ۲۲ هیئت از میدان ابوذر عبور می کنند که مشکل آفرین است.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت امروز و نحوه حمل‌ونقل با گذشته در نهاوند بسیار متفاوت است، اظهار داشت: بزرگان و ریش‌سفیدان هیئت‌ها برای ساماندهی این وضعیت با پلیس همراه شوند و برنامه هیئات مذهبی در ایام محرم در مساجد متمرکز شود.

اقبالیان ادامه داد: پلیس به حرمت ایام شهادت امام حسین(ع) قصد ورود با قوه قهریه را ندارد هرچند که در برخی موارد مجبور به ورود شده‌ایم چراکه پلیس همیشه دغدغه امنیت مردم در حوزه‌های مختلف دارد.

وی بابیان اینکه افراد تماشاچی در حاشیه خیابان‌ها باید ساماندهی شوند، گفت: فضای خیابان‌های نهاوند کم است و این مسئله موجب بی‌نظمی می‌شود.

فرمانده انتظامی نهاوند با اشاره به اینکه آهنگ حرکت هیئت‌های نهاوند یکسان و هماهنگ نیست، عنوان کرد:جوانان انقلابی برای اتحاد بیشتر هیئت‌ها و همراهی با پلیس باراهنمایی گرفتن از ریش‌سفیدان وارد عمل شوند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما