تازه های سایت

کد مطلب: 27766
8. مهر 1395 - 7:58
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از تشکیل ۸ کمیته برای برگزاری بزرگداشت «محمدرضا عبدالملکیان» شاعر برجسته کشور در نهاوند خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نهاوند فردا میزبان شاعر مهربانی‌ها و مبدع غزل‌های تک‌بیتی استاد محمدرضا عبدالملکیان است، گفت: محمدرضا عبدالملکیان از شعرای برجسته کشور در عرصه شعر و ادب پارسی است که آثار وی درزمینهٔ شعر معاصر از او چهره‌ای دوست‌داشتنی و ماندگار در فرهنگ و ادب ایران اسلامی ساخته است.

وی بابیان اینکه هویت اساس توسعه‌ پایدار است، عنوان کرد: هر جامعه‌ای چیستی خودش را در قالب پاسداشت مقام فرهیختگان علمی و فرهنگی جستجو می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه پشتوانه‌هایی مثل بوعلی سیناها و حافظ‌ها سند هویت ملی و مهندسین فرهنگ در مسیر طراحی تربیت اجتماعی هستند، گفت:  بزرگ‌ترین این‌ها الگو گزینی مناسب برای نسل جوان و نوجوان جامعه است.

وی بابیان اینکه «محمدرضا عبدالملکیان» چهره ماندگار و نام دار شعر معاصر به‌عنوان برگی از هویت ملی در الگو گزینی رفتار اجتماعی مورد پاسداشت قرار خواهد گرفت، گفت: وی شاعری است که درنهایت معروف بودن رسانه‌ای و ادبی به لحاظ طبیعت‌گرایی به زادگاهش وفادار مانده است.

مصباح بابیان اینکه آیین تکریم و نکوداشت این شاعر برجسته نهاوندی فردا در نهاوند برگزار می شود، گفت: ستاد گرامیداشت مفاخر شهرستان کمیته‌های ۸ گانه را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند فعال کرده است.

وی کمیته ها را شامل کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، مالی و پشتیبانی، سمعی و بصری، و غیره عنوان کرد و گفت: این کمیته ها به‌منظور تسریع در امور و انجام هر چه‌بهتر برنامه‌ها تشکیل شده است.

مصباح افزود: برگزاری آیین نکوداشت، رونمایی از سردیس استاد و نصب آن دریکی از مراکز اصلی شهر، نامگزاری یکی از خیابانهای شهر به نام استاد عبدالملکیان، اعطای بسته فرهنگی از آثار استاد به شرکت کنندگان در آیین نکوداشت و تجلیل از مقام این شاعر برجسته از برنامه های پیش بینی شده در روز پنج شنبه ۸ مهر ماه در نهاوند خواهد بود.

وی افزود: آیین نکوداشت پنج شنبه در محل تالار اندیشه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) و با حضور مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی، شعرا، نویسندگان، هنرمندان، دوست داران استاد عبدالملکیان و عموم مردم برگزار خواهد شد.

لازم به توضیح است که استاد عبدالملکیان  متولد سال ۱۳۳۱ و ۶۴ ساله است و حدود چهل سالی می‌شود که به طور جدی شعر می‌گوید، وی سال ۱۳۶۸ دفتر شعر جوان را پایه‌گذاری کرد و تا همین پنج سال قبل مدیر عاملی آن را برعهده داشت.

مسئولیت بخش شعر و ادب طرح شمسه، عضویت در هیئت مؤسس خانه هنرمندان ایران و حضوری ۲۰ ساله در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انتشار مجموعه‌های متعدد شعری از جمله «مه در مه»، «ردپای روشن باران» و «آوازهای آبادی» از جمله فعالیت های کاری وی به شمار می آیند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما