تازه های سایت

کد مطلب: 27713
29. شهريور 1395 - 9:21
مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: در مرحله پایانی المپیاد کشوری طرح دادرس که با حضور تیمهای برتر استانها در تهران برگزار شد تیم دانش آموزی متوسطه اول این شهرستان موفق به کسب مقام دوم شد .

 به گزارش پایگاه خبری گرو، هادی سلگی در جمع خبرنگاران گفت: طرح ملی دادرس به منظور گسترش آگاهی عمومی، چگونگی مقابله با حوادث و بلایا، تشکیل تیم های مدیریت بحران آموزش دیده با همکاری جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در سطح مدارس متوسطه اول و دوم توسط مربیان آموزش دیده در سال گذشته فعالیت داشت .
وی گفت: با توجه به ماهیت گروهی بودن این طرح و برای ایجاد نشاط امسال رقابتهای دانش آموزی در مرحله شهرستان و استان به صورت المپیادی برگزار گردید .
سلگی با اشاره به اینکه المپیاد آماده یکی از برنامه های آموزشی، تربیتی و رقابتی دانش آموزی محسوب می شود، افزود: این المپیاد به منظور رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، افزایش روحیه کار جمعی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو جوانان هلال احمر طرح ریزی شده و برای سومین سال است که به اجرا در می آید. .
وی اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته با همکاری سازمان جوانان هلال احمر این طرح در سطح 20 آموزشگاه متوسطه اول و دوم به اجرا در آمد که برای اجرای آن مربیان هلال احمر این اداره آموزش های لازم را با همکاری جمعیت هلال احمرطی 32 ساعت فرا گرفتند.
وی افزود: به منظور ایجاد رقابت بین دانش آموزان مرحله شهرستانی این طرح اردیبهشت ماه سال جاری با حضور تمامی تیمهای مدارس برگزار شد که تیم 14 نفره دبیرستان متوسطه اول علامه حلی موفق به راهیابی به مرحله استانی گردید و سرانجام با حضور داوران متخصص استان تیم این شهرستان موفق شد به مرحله کشوری راه پیدا نماید.
 سلگی گفت: در مرحله کشوری طرح ملی دادرس، شرکت کنندگان در رشته های اطفای حریق، پناه گیری، اسکان اضطراری، احیای قلبی، پانسمان و بانداژ، چادرزنی، ارزیابی اولیه و حمل مصدوم گروهیبه صورت تیمی با هم رقابت داشتند.
طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) یکی از برنامه های جمعی و فعالیتهای گروهی دانش آموزی است که هدف آن آموزش دانش آموزان در زمینه های امداد و نجات و کمکهای اولیه است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان جوانان هلال احمر در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما