تازه های سایت

کد مطلب: 27686
22. شهريور 1395 - 15:04
رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بروز ویروس «وی اچ اس» در شیلات نهاوند بیش از 10 میلیارد تومان به واحدهای شیلاتی این شهرستان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اشاره به اینکه وجود اراضی حاصلخیز کشاورزی و غنی نهاوند موجب شده این شهرستان قطب تولیدات کشاورزی و دامی استان همدان شود افزود: درصد کاربری اراضی کشاورزی در نهاوند 40 درصد است یعنی از هر 100 متر مربع 40 متر مربع آن کشاورزی بوده و مستعد کشت و کار است.

وی با بیان اینکه وجود این درصد از کاربری اراضی کشاورزی زمینه اشتغال مولد برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در بخش کشاورزی را فراهم کرده است افزود: در نهاوند بیش از 18 هزار بهره‌بردار وجود دارند که مستقیما در بخش کشاورزی مشغول هستند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه نهاوند به سمت کشاورزی صنعتی در حرکت است، افزود: خوشبختانه تغییر نگرش از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی توسط کشاورزان نهاوندی آغاز شده و این مهم موجب شده سال به سال تعداد کشاورزانی که اراضی کشاورزی خود را به تجهیزات مکانیزه مجهز می‌کنند، افزایش یابند.

وی با بیان اینکه وجود 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در نهاوند موجب شده این منطقه، شهری کشاورزی نام گیرد، افزود: وجود 72 هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل هفت درصد مساحت استان همدان در نهاوند؛ شرایطی را ایجاد کرده که مسوولان استانی باید به این شهرستان توجه بیشتری داشته باشند.

باقری با اشاره به تولید سالانه بیش از 561 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در نهاوند گفت: این مقدار محصول کشاورزی در نهاوند حدود 14 درصد تولید محصولات کشاورزی استان همدان را شامل می‌شود.

وی از کسب رتبه اول و دوم تولید محصولات کشاورزی در  14 نوع محصول توسط کشاورزان نهاوندی خبر داد و گفت: کشاورزان نهاوندی در تولید سیب درختی، گندم، چغندر، گشنیز، کلزا و انواع صیفی‌جات رتبه نخست استان همدان را دارند.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند با بیان اینکه خوشبختانه در تولید گوشت قرمز و ماهی رتبه اول استان همدان را داریم، از وقوع خسارت مالی به شیلات نهاوند خبر داد و گفت: بروز ویروس «وی اچ اس» در شیلات نهاوند بیش از 10 میلیارد تومان به واحدهای شیلاتی این شهرستان خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه باید کشاورزان را در برای بیمه محصولاتشان تشویق کنیم افزود: متاسفانه چندان استقبالی در رابطه با بیمه محصولات کشاورزی توسط کشاورزان در این شهرستان صورت نمی‌گیرد که باید نسبت به رفع مشکل اقدام کنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما