تازه های سایت

کد مطلب: 27655
13. شهريور 1395 - 8:35
فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از وقوع یک فقره تصادف فوتی بین یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه سواری پیکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سرهنگ محسن اقبالیان در تشریح جزئیات این حادثه گفت: روز گذشته در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‎های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بلافاصله عوامل راهور در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود: در ادامه براساس بررسی‎های تخصصی کارشناس راهنمایی و رانندگی مشخص شد راکب 20 ساله موتورسیکلت به علت تخطی از سرعت مطمئنه به لاین مخالف منحرف شده و در پی آن و به علت شتاب بالای موتورسیکلت توانایی کنترل وسیله نقلیه را از دست داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند ادامه داد: راکب به صورت رخ به رخ و با شدت با یک دستگاه سواری پیکان تصادف کرد که در ادامه به بیمارستان منتقل شده اما متاسفانه به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می‎کند.

وی گفت: پس از بازدید و بررسی کارشناس تصادفات از صحنه این حادثه رانندگی، علت تامه این تصادف عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راکب موتورسیکلت تشخیص داده شد.

اقبالیان به راکبان موتورسیکلت‎ها توصیه کرد: همواره با رعایت سرعت مجاز و استفاده از کلاه ایمنی در مسیر مجاز حرکت کنند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سلامتی خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.    

وی افزود: هرچند موتورسیکلت وسیله‎ مفیدی است و در کاهش بار ترافیکی، صرفه‎جویی در هزینه تامین وسیله نقلیه، استهلاک، سهولت در عبور و مرور و... اثرات مثبتی دارد اما همین وسیله به علت استفاده نادرست به ویژه در قشر جوان و نوجوان بارها حوادثی تلخ را رقم زده است.

این مقام مسؤول تأکید کرد: والدین همواره باید بر رفتارهای فرزندان خود نظارت داشته باشند و تا زمانی که از مهارت رانندگی و توانایی جسمی و روحی آنها در کنترل هیجانات درونی اطمینان حاصل نکرده‌اند از در اختیار قرار دادن این وسیله به آنها خودداری کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما