تازه های سایت

کد مطلب: 27650
12. شهريور 1395 - 13:32
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مورد قراردادهای نفتی جزئیاتی وجود دارد که به اصلاح نیاز دارد و عمده نمایندگان نیز روی اصلاح این اشکالات وحدت نظر دارند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا بابیان اینکه پایه اقتصاد کشور ما بر اساس فروش نفت است، گفت: کلیت موضوع این است که چون صادرات غیرنفتی نداریم؛ برنامه‌ریزی‌ها هم بر اساس فروش نفت است و این کلیت را همه قبول دارند.

وی با اشاره به موضوع قراردادهای نفتی گفت: در این قراردادها جزئیاتی و شرایطی وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: در قراردادهای نفتی 15 مورد بود که این اشکالات، موردنظر دفتر رهبر انقلاب بودند و عمده نمایندگان روی اصلاح این 15 مورد وحدت نظر داشتند و دولت هم قول داد این موارد را اصلاح کند.

وی اظهار داشت: دولت هم اعلام کرد که این موارد اصلاح‌شده و به مجلس برگشته تا در کمیته تطبیق موردبررسی قرار بگیرد و در صورت عدم مغایرت به دولت برای اجرا ابلاغ شود.

بهرام نیا گفت: در زمین و دریا میدان‌های مشترکی بین ما و کشورهای همسایه قرار دارد که یک سرمایه عظیم خدادادی است و هر کشوری که فناوری قوی داشته باشد و با برنامه حرکت کند می‌تواند از این منابع استفاده کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان داشت: اگر از این منابع استفاده نکنیم همسایه‌ها در راستای توسعه کشورشان از آن‌ها بهره خواهند برد.

وی افزود: روی کلیت بحث نداریم و فقط در مورد جزئیات این قراردادها اصلاحاتی است که دولت گفته آن‌ها اصلاح‌شده‌اند و امیدواریم این اصلاحات در راستای اصلاح آن 15 مورد مدنظر دفتر رهبر انقلاب باشد.

بهرام نیا عنوان کرد: اگر این اصلاحات انجام شود نظر همه مردم، نمایندگان و دفتر رهبر انقلاب را تأمین کرده و باید به‌سرعت در راستای اکتشاف و تولید و بهره‌برداری از میدان‌های مشترک قدم برداریم.

نماینده نهاوند در مجلس گفت: دغدغه مجلس فعلی معیشت، اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است و مجلس در عین کثرت در این موارد دارای وحدت است.

وی اظهار داشت: همه ما باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم تا مشکلات آن‌ها را حل کنیم زیرا برای این مردم عزیز هرچه تلاش و کار بکنیم بازهم کم است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما