تازه های سایت

کد مطلب: 27563
23. مرداد 1395 - 10:35
فرمانده سپاه استان همدان گفت: در ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در سال جاری دو اولویت مهم تبیین و تحقق شعار سال و فعال کردن مساجد برای جذب جوانان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، سردار غلامعلی ابوحمزه در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان نهاوند که در سالن جلسات سپاه این شهرستان برگزار شد، گفت: اقدامات این ستاد باید به نحوی باشد که مردم نتیجه کار را لمس کنند و اثرات ستاد در جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

وی اظهار داشت: در شهرستان نهاوند همدلی خوبی بین مسئولان وجود دارد که باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود تا اهداف ستاد محقق شود و مردم نتیجه کار را ببینند.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: با توجه به دستورالعمل جدید هرچند وقت یک‌بار بازدید و نظارت میدانی از ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها خواهیم داشت و نکات لازم را در اختیار آن‌ها قرار بدهیم تا بتوانیم با همدلی کار بیشتری را انجم دهیم.

وی افزود: در دستورالعمل ستاد امربه‌معروف، امام‌جمعه هر شهر به‌عنوان رئیس ستاد و اعضای این ستاد نیز متشکل از فرماندار، مدیر آموزش‌وپرورش، رئیس اداره اطلاعات، رئیس یکی از دانشگاه‌ها، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت و معدن، تبلیغات اسلامی، نماینده یا نمایندگان شهرستان، دادستان، رئیس دادگستری، نمایندگانی از حوزه علمیه خواهران و برادران، خبرنگار صداوسیما و فرماندهان انتظامی و سپاه هر شهرستان هستند و دبیر جلسه نیز توسط امام‌جمعه تعیین می‌شود.

ابوحمزه بابیان اینکه جلسات باید به‌صورت ماهانه برگزار شوند؛ عنوان کرد: ستادها باید 3 محور را مدنظر قرار دهند که شامل اقدامات انجام‌شده در ماه گذشته، برنامه‌های ماه آینده و بررسی موانع و مشکلات به وجود آمده درراه رسیدن به اهداف برنامه‌های تصویب‌شده است.

وی بیان داشت: در جلسات بهتر است برای کیفیت‌بخشی بیشتر، خود اعضای اصلی حضور یابند و از انجام کارهای آماری و صوری پرهیز شد؛ چون مهم انجام کار است.

فرمانده سپاه استان همدان گفت: در سال جاری دو اولویت مهم تبیین و پیاده‌سازی شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل که از طرف رهبر معظم انقلاب اعلام‌شده است در دستور کار قرار دارد و این مهم باید به‌صورت جدی مدنظر ستادها قرار بگیرد.

وی افزود: اولویت مهم دیگر نیز فعال‌سازی مساجد در جهت جذب بیشتر جوانان به این کانون فرهنگی است چون همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند مسجد سنگر است و ما نیز باید در راستای فعال شدن مساجد تلاش و اقدام کنیم.

ابوحمزه در پایان با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه‌های محرم و صفر گفت: در این ایام باید به موضوع عبرت‌های عاشورا توجه ویژه‌ای شود و در کنار آن به اخلاق و درس‌های عاشورا نیز توجه کنیم که در این زمینه می‌توان از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد عبرت‌های عاشورا استفاده کرد.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: هرچه قدر به فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه توجه شود به همان میزان از مشکلات و معضلات اجتماعی جامعه کاسته می‌شود.

حمیدوند بابیان اینکه در هر منطقه باید با توجه به منکرات آن منطقه برنامه‌ریزی و اقدام شود، اظهار داشت: در شهرستان نهاوند موضوعاتی وجود دارد که در صورت عدم کنترل و اقدام موجب ایجاد مشکلاتی می‌شوند که پدیده تکدی گری یکی از این موضوعات است.

وی عنوان کرد: باید دستگاه‌های مربوطه بر روی این موضوع کار کنند که متأسفانه بعضی مواقع خود مردم هم از انها دفاع می‌کنند که با پیگیری‌های انجام‌شده معلوم شده است که تعدادی از این افراد اصلاً متکدی نیستند.

فرماندار نهاوند بابیان اینکه انجام امربه‌معروف و نهی از منکر باید با همکاری همه نهادهای مربوطه باشد، گفت: مجموعه فرمانداری نهاوند با همه توان در خدمت ستاد امربه‌معروف شهرستان نهاوند است تا بتوانیم فضای مناسبی را برای رشد و توسعه خانواده و جامعه فراهم کنیم.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما