تازه های سایت

کد مطلب: 27542
17. مرداد 1395 - 19:59
بنیاد برکت با هدف توسعه‌ فضاهای آموزشی و محرومیت‌زدایی، به ساخت سه فضای آموزشی و یک نمازخانه بین‌راهی در نهاوند استان همدان اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از ایسنا، فرماندار شهرستان نهاوند با اعلام این خبر گفت: ساخت این طرح‌ها از ابتدای سال 94 آغاز شده به طوریکه بنیاد برکت برای اجرای این طرح‌ها 20 میلیارد و 988 میلیون ریال اختصاص داده است.

کریم حمیدوند افزود: این طرح‌ها شامل آموزشگاه 9 کلاسه‌ روستای توانه با زیربنای 450 مترمربع و اختصاص حدود 10 میلیارد ریال، آموزشگاه 6 کلاسه روستای ده‌حیدر با 285 متر مربع زیربنا و چهار میلیارد و 693 میلیون ریال است.

وی اظهار کرد: همچنین آموزشگاه 6 کلاسه‌ روستای بابارستم با 285 مترمربع زیربنا با سرمایه 5  میلیارد و 221 میلیون ریال و احداث نمازخانه‌ بین‌راهی در سه‌راهی قلعه‌قباد با مساحت 100 مترمربع و اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون ریال از دیگر طرح‌های فرهنگی و آموزشی بنیاد برکت در نهاوند است.

حمیدوند ادامه داد: با بهره‌برداری از این واحدهای آموزشی در روستاهایی که مدارس آنها تخریبی و فاقد استاندارهای لازم است، 21 کلاس درس به مجموعه کلاس‌های شهرستان نهاوند اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها در حال حاضر بین 40 تا 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم با شتاب در ساخت این واحدهای آموزشی از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان آنها را در آغاز سالتحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش داد.

وی عنوان کرد: 40 درصد فضای آموزشی نهاوند به‌علت زلزله‌خیز بودن این شهرستان نیاز به بازسازی دارد که امید است در سال‌های آینده شاهد اجرای طرح‌های این بنیاد در دیگر زمینه‌ها نیز باشیم.

فرماندار شهرستان نهاوند از پیگیری ساخت سه طرح آموزشی دیگر در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به قدمت بالای فضاهای آموزشی در سطح شهر نهاوند، برای ساخت سه واحد آموزشی دیگر در سطح شهر و روستاها هم با بنیاد برکت توافق شده است که امیدواریم بتوان در سال جاری آن‌ها را اجرایی کرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر 153 فضای فیزیکی آموزشی در شهرستان نهاوند وجود دارد که 253 آموزشگاه در آن فعالیت دارند و در این مدارس بیش از 25 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی افزون بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

بنیاد برکت که در سال 86 زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأسیس شده، خدمات‌رسانی به مناطق محروم کشور را هدف خود قرار داده و تاکنون در این زمینه دستاوردهای زیادی داشته است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما