تازه های سایت

کد مطلب: 27527
16. مرداد 1395 - 13:34
واشنگتن پست نوشت: گروه ترویستی داعش درحال آماده سازی حامیان خود برای در یافت خبر نهایی فرسایش و سقوط خلافتی است که دو سال پیش آنرا اعلام کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، واشنگتن پست نوشت:گروه ترویستی داعش درحال آماده سازی حامیان  خود برای در یافت خبر نهایی فرسایش و سقوط خلافتی است که دو سال پیش آنرا اعلام کرده بود.
واشنگتن پست درادامه می افزاید:این روزنامه ی آمریکایی با توضیح این عنوان داعش در ژوئن 2014 ادعای به اصطلاح «خلافت» در سرزمین های اشغالی سوریه و عراق را اعلام کرد.

این روزنامه ی آمریکایی نوشت: رهبران داعش در گزارش های منتشر شده جدید درفعالیت ها وگفتار ها و اقدامات خود در دوره های اخیر در سوریه، به موقعیت های ازدست رفته و افول نهایی اشاره می کنند: که معنای ضمنی آن روی کرد، این است که این گروهک ترویستی با از دست دادن زمین ومناطق مختلف در میدان جنگ از احتمال از دست دادن آخرین پایگاههای موجود خود سخن رانده است.

کارشناسان آمریکایی مبارزه با تروریسم براین باورند که داعش باحملات انتحاری در استانبول و بغداد در ماه های اخیر به تغییرات جدی که بر واقعیت های نظامی در عراق و سوریه سایه انداخته، پاسخ داده است.

 

واشنطن بوست

در بخش دیگری تحلیلگران این روزنامه عنوان کردند: این احتمال وجود دارد که ادامه چنین حملات تروریستی تقویت شود و با ادامه پاکسازی از لوث تروریست ها، یک شبکه پنهان پراکنده درقالب سلول های انفرادی وابسته و خانه های تیمی ،حداقل در سه قاره،توزیع شده وادامه فعالیت خرابکارانه دهند.

پیش از این نیز ،شرکت ارزیابی آمریکایی IHS در گزارش خود آورده بود: که داعش در ماه های اخیر حدود یک چهارم از مناطق اشغال شده قبلی خود را در عراق و سوریه، که معادل یک منطقه به اندازه  کشور ایرلند است از دست داده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما