تازه های سایت

کد مطلب: 27447
30. تير 1395 - 8:23
سرپرست مرکز بهداشت نهاوند گفت: 39 نفر بیمار مبتلا به ایدز در نهاوند شناسایی شده و تحت مداوا می باشند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، طیبه سیاوشی در کارگروه مبارزه با ایدز در محل فرمانداری نهاوند افزود: یکی از مواردی که ما در بحث مقابله با گسترش ایدز در دستور کار خود قرار داده ایم بحث آموزش ، مشاوره و اعتماد سازی به افراد در معرض اچ آی وی مثبت است به گونه ای که اطلاعات افراد بیمار حتی به خانواده هایشان گفته نمی شود .

وی در این رابطه گفت: در سه ماهه اول امسال 80 نفر از افراد در کلاسهای آموزشی این اداره شرکت کردند که با اطلاع رسانی 29 نفر آنها به صورت داوطلبانه در آزمایش اچ آی وی شرکت کردند که از این تعداد دو نفر بیمار مبتلا به ایدز شناسایی شدند .
وی افزود: در حال حاضر 39 نفر بیمار مبتلا به ایدز در نهاوند شناسایی شده و تحت مداوا می باشند و تعداد 11 نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده اند.
وی گفت: ما خدمات رسانی خوبی به افراد مبتلا داریم و حتی برای آنها خدمات پرشکی را به صورت رایگان انجام می دهیم .
وی گفت: اینکه فرد بیمار مبتلا به ایدز نسبت به مخفی ماندن بیماریش احساس اعتماد نماید این مساله می تواند باعث شرکت داوطلبانه او در درمان بیماریش باشد .
در این جلسه فرماندار نهاوند نیز گفت: افراد آلوده به ویروس ایدز به دلیل وحشت از مرگ و طرد از خانواده و جامعه و پیشداوری هایی که در باره این بیماری وجود دارد، از لحاظ روحی و روانی بسیار آسیب پذیر و گوشه گیر می شوند و تا آنجا که می توانند بیماری خود را مخفی نگه می دارند که این خود باعث گسترش ایدز می شود.
کربم حمیدوند گفت: اعتماد سازی در بین بیماران و آموزش آنان نسبت به این بیماری از مهمترین عواملی است که باعث می شود این بیماری پنهان نمانده و افراد به صورت داوطلبانه در انجام آزمایش ایدز مشارکت داشته باشند.
وی به نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی اشاره نمود و افزود: بسیاری از جوانان هنوز نمی دانند ایدز چیست و رفتار پرخطر جنسی به چه نوع رفتاری گفته می شود لذا لازم است به شیوه های خاص کلاسها آموزشی برای گروههای مختلف سنی برگزار گردد.
وی افزود: با توجه به اینکه در بین مبتلایان به این بیماری برخی جوانان تحصیل کرده و از نظر اقتصادی و اجتماعی در سطح خوب وجود دارند لذا آنان نسبت به این مساله آگاهی نداشته و نمی دانند برخی از رفتارهایی را که انجام می دهند پرخطر می باشد.
وی در پایان با تاکید در بحث آموزش و داشتن برنامه در این زمینه یاد آور شد: داشتن راهبرد و برنامه درست و بعد از آن آموزش و اطلاع رسانی و تبلیغ برای پیشگیری از این بیماری مهم است و بعد از این مسایل، آگاهی از حقوق فرد بیمار مبتلا به ایدز در جامعه و کشور اهمیت دارد، فرد باید به این امر پی ببرد که باید زندگی کند و حقوقی دارد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما