تازه های سایت

کد مطلب: 27410
27. تير 1395 - 14:14
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان نهاوند از بهره‌مندی 449 مددجویان تحت حمایت این نهاد از خدمات مشاوره و راهنمایی در سه‌ماهه اول سال جاری خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری گرو، علی کاویانی با اشاره به اینکه خدمات مشاوره و راهنمایی این نهاد به مددجویان به‌صورت فردی و گروهی است، افزود: ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های محروم تحت حمایت همواره یکی از محوری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد بوده و در این راستا خدمات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در همین راستا 97 نفر از مددجویان در قالب مشاوره و همچنین 352 نفر در قالب راهنمایی به‌صورت فردی و گروهی از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند شدند.

کاویانی تصریح کرد: مشاوره نقش مؤثری در تقویت عزت‌نفس، مناعت طبع و خودباوری مددجویان داشته و به کاهش ناهنجاری‌ها و اختلالات روحی، روانی، عاطفی و اجتماعی کمک شایانی می‌کند.

مدیر کمیته امداد شهرستان نهاوند در ادامه بیان کرد: در سه‌ماهه اول امسال برای 43 نفر از خانواده‌های تحت حمایت این نهاد کلاس آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد برگزارشده و همچنین از 59 خانوار محروم و نیازمند تحت حمایت این نهاد تفقد و دلجویی به‌عمل‌آمده است.

وی عنوان کرد: موضوعات مطرح‌شده در جلسات مشاوره شامل مواردی ازجمله بحران در خانواده و شیوه‌های مقابله با آن، معیارهای ازدواج موفق و پایدار، ویژگی‌های یک ارتباط مؤثر و موانع آن و نقش ایمان در سلامت روان ازجمله این موضوعات بود.

کاویانی گفت: راه‌های کاهش تنش و فشارهای روانی ناشی از مشکلات مالی، روحی، شیوه‌های صحیح ارتباطی و تربیتی فرزندان، نقش مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان، نشاط معنوی و راه‌های شاد زیستن، مدیریت روابط زناشویی و ایجاد انگیزه تحصیلی از دیگر موضوعات این مشاوره‌ها بوده است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما