تازه های سایت

کد مطلب: 27405
26. تير 1395 - 9:16
وقوع تصادفات در هفته‌های اخیر در محورهای شهرستان نهاوند موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر از همشهریان شده است که نیازمند توجه ویژه مسئولان برای ساماندهی نقاط حادثه‌خیز و رعایت قوانین توسط رانندگان است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، در روزها و هفته‌های اخیر وقوع سوانح جاده‌ای زیاد در محورهای مختلف شهرستان نهاوند موجب جان باختن و مجروح شدن چندین نفر از مسافران و همشهریان نهاوندی شده است که عمده این تصادفات نیز در گردنه برزول رخ‌داده است.

این گردنه خطرناک که چندین سال است عملیات تعریض و ساماندهی آن شروع‌شده ولی هنوز به پایان نرسیده است، هرچند روز یک‌بار شاهد تصادفات مختلفی است که این موضوع بر اهمیت ساماندهی هرچه زودتر این گردنه تأکید دارد.

نقاط حادثه‌خیزی مانند سه‌راهی شعبان در جاده نهاوند به بروجرد، محور نهاوند به آورزمان در جاده ملایر، سه‌راهی دهفول، مسیر روستایی دهفول به فارسبان و گردنه برزول از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز شهرستان است که سالانه تصادفات زیادی در این جاده‌ها به وقع می‌پیوندد و نیازمند توجه ویژه هستند.

مسئولان نیز برای ساماندهی این نقاط اقداماتی را درگذشته و حال انجام دادند که با توجه به مهم بودن مقوله جان انسان‌ها باید هرچه زودتر نواقص این جاده‌ها اصلاح شود و البته با رعایت قانون توسط راننده‌ها، از میزان تلفات ناشی از تصادفات کاسته شود.

نمونه‌های زیر بخشی از تصادفات رخ‌داده در نهاوند است که آخرین مورد آن روز گذشته رخ داد و منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن نفری دیگر شد و صدای مسئولان را هم درآورد.

*** 7 کشته و زخمی در تصادف محور برزول به روستای فارسبان

در این تصادف که در جاده برزول به روستای گردشگری فارسبان نهاوند بین یک دستگاه خودروی سواری پژو و یک دستگاه نیسان رخ داد، دو نفر کشته و پنج نفر دیگر به‌شدت مجروح شدند.

سلگی بخشدار زرین بخش در این مورد گفت: متأسفانه در ۴۸ گذشته این دومین تصادف منجر به فوت در این منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: تصادف ساعت ۲۳ بین یک دستگاه خودروی پژو با پنج سرنشین و یک دستگاه خودروی نیسان با دو سرنشین اتفاق افتاد که متأسفانه تاکنون دو کشته و پنج مجروح به همراه داشته است که پنج نفر دیگری که در این حادثه مجروح شده‌اند به بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند منتقل‌شده‌اند.

*** کشته‌ای دیگر در این محور در تصادف موتورسیکلت

روز قبل از این حادثه نیز براثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یک دستگاه خودرو نیسان در همین محور و مکان یک نفر از ساکنین روستای دورانه جان خود را از دست داد.

در این جاده که روزانه تردد و رفت‌وآمدهای بسیاری در این محور انجام می‌شود به خاطر کم‌عرض بودن جاده و سرعت زیاد باعث حوادث رانندگی است.

سلگی بخشدار زرین‌دشت در این مورد گفت: با توجه به تردد بسیار خودرو در این جاده و کم‌عرض بودن عرض جاده و وقوع تصادفات مرگبار پی‌درپی احداث یک پایگاه امداد جاده‌ای در این منطقه ضروری به نظر می‌رسد.

*** سومین حادثه مرگبار رانندگی طی دو هفته اخیر در جاده برزول به فارسبان

براثر تصادف یک دستگاه پراید و وانت در ورودی روستای عسگرآباد 5 نفر از سرنشینان دو خودرو مصدوم شدند.

با توجه به اینکه این مسیر یکی از راه‌های پرتردد روستایی و ازلحاظ جاده‌ای نیز باریک است، معمولاً تصادفاتی در این محور رخ می‌دهد.

*** جوان برزولی براثر واژگونی خودرو جان باخت

در 25 خرداد نیز براثر واژگون شدن یک دستگاه خودرو ۲۰۶ در گردنه شهر برزول نهاوند یکی از شهروندان برزول جان باخت تا این محور و گردنه همچنان قربانی بگیرد.

محور ارتباطی برزول به‌عنوان یکی از محورهای پرتردد روستایی نهاوند محسوب می‌شود که راه ارتباطی بخش‌های گیان و برزول و تعدادی از روستاهای بخش خزل در آن قرار دارد.

جاده بخش زرین‌دشت نهاوند معروف به گردنه برزول مسیر ورودی سه بخش زرین‌دشت، گیان و خزل شهرستان نهاوند است که روزانه تردد و رفت‌وآمدهای بسیاری در این محور انجام می‌شود و عملیات خاک‌برداری، تعریض این مسیر انجام‌شده است، اما سال‌هاست عملیات زیرسازی و آسفالت آن نیمه‌کاره رهاشده است.

وقوع این حادثه برای چندمین بار در گردنه برزول باعث شد؛ جعفر سلگی بخشدار زرین‌دشت نهاوند در جلسه بخشداران با معاون سیاسی استاندار همدان انتقاد شدیدی به روند کند ساماندهی گردنه برزول نهاوند داشته باشد.

وی با انتقاد شدید از روند کند زیرسازی و آسفالت گردنه برزول که سال‌ها طول کشیده است، گفت: متأسفانه چندین بار پیگیری کتبی و شفایی بخشداری زرین‌دشت برای حل مشکلات گردنه برزول نهاوند بی‌جواب مانده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه شب گذشته حادثه واژگونی خودرو در گردنه حادثه‌خیز برزول موجب مرگ یکی دیگر از همشهریان نهاوندی شد.

سلگی گفت: گردنه برزول به‌عنوان مهم‌ترین محور ارتباطی سه بخش گیان، زرین‌دشت و فیروزان محسوب می‌شود که روزانه مردم بیش از ۷۰ روستا از این جاده برای رفت‌وآمد به شهر نهاوند و انجام امورات روزانه خود استفاده می‌کنند و طرح تعریض و ساماندهی این گردنه از سال ۱۳۹۱ آغاز اما باگذشت چهار سال هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چندین بار با نامه‌نگاری و به‌صورت شفایی از مسئولان مربوطه خواستار حل مشکلات گردنه برزول شده است، گفت: متأسفانه مسئولان مربوطه نسبت به درخواست و پیگیری ما برای حل مشکلات گردنه برزول توجهی ندارند.

بخشدار زرین‌دشت ادامه داد: در جلسه هفتم اردیبهشت‌ماه شورای اداری بخش برزول مصوب شد اداره راه و شهرسازی نهاوند نسبت به عملیات زیرسازی و آسفالت گردنه برزول اقدام کند اما متأسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و به‌رغم وجود این شرایط گویا همه تصادفاتی که بعضاً هم رانندگان را تا پای مرگ برده، نتوانسته احساس مسئولیت مسئولان را بیدار کند و همچنان این گردنه یک کیلومتری آبستن حوادث ناگوار است.

سلگی افزود: در شرایطی که بخشداری زرین‌دشت مجوز برداشت ماسه موردنیاز برای زیرسازی گردنه برزول را از امور آب نهاوند گرفته است اما متأسفانه اداره راه و شهرسازی نهاوند باگذشت ۲۰ روز هیچ‌گونه اقدامی نکرده است.

سلگی ادامه داد: تصادفات و وقوع متعدد سوانح گوناگون در گردنه برزول نهاوند که موجب کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان و همشهریان شده است موجب نارضایتی گسترده مردم شده است و آن‌قدر این مسئله حائز اهمیت است که نبود اعتبارات نمی‌تواند بهانه مناسبی از طرف مسئولان برای راکد ماندن پروژه‌ای باشد که هرسال به دلیل ساماندهی نشدن مناسب، بسترساز تصادفات و واژگونی خودروها شود.

بعدازاین جلسه با پیگیری مسئولان اقداماتی در جهت کاهش تصادفات در این محور در حال انجام است که امیدواریم تا رفع کامل نواقص این محور خطرناک و سایر جاده‌های نهاوند ادامه داشته باشد.

در آخرین تصادفی که دیروز در محور نهاوند به کرمانشاه در حدفاصل روستای بره فراخ رخ داد، یک تریلی حامل قیر به‌صورت شاخ‌به‌شاخ با پرید برخورد کرد و راننده پراید نیز در دم جان سپرد و راننده تریلی نیز مصدوم شد.

شهرستان نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر غرب به مرکز کشور از محورهای پرتردد استان همدان است که به همین دلیل محورهای مواصلاتی این شهرستان باید ظرفیت این‌همه تردد را داشته باشند تا حوادث کمتری در این شهرستان به وجود بیاید و از طرف دیگر نیز رعایت قانون و مقررات توسط رانندگان قطعاً در کاهش تصادفات تأثیرگذار خواهد بود.

تصاویری از تصادفات روزهای اخیر در نهاوند

 

850821

850828

850829

850820

850824

850827

850825

850826

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما