تازه های سایت

کد مطلب: 27398
25. تير 1395 - 11:04
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند از برگزاری آیین نکوداشت استاد محمدرضا عبدالملکیان از شاعران و مفاخر کشور و شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، محمود مصباح در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: با مصوبه ستاد نکوداشت مفاخر شهرستان نهاوند و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان آیین نکوداشت شاعر برجسته کشور استاد محمدرضا عبدالملکیان در نهاوند برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: به همین منظور در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند کمیته‌های 9 گانه ازجمله کمیته فرهنگی، هنری، روابط عمومی و تشریفات، مالی و پشتیبانی و ... تشکیل و کار به‌صورت منسجم در حال انجام است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده بر آنیم تا مراسمی درخور و شایسته جایگاه این شاعر برجسته کشور که از افتخارات دیار کهن و هنردوست و هنرپرور نهاوند است برگزار نماییم.

مصباح برگزاری این آیین را علاوه بر تقدیر از مقام هنری استاد عبدالملکیان، باعث تشویق و ترغیب علاقه‌مندان و هنرمندان به هنر شعر دانست و خاطرنشان کرد ظرفیت وجود این استاد در شهرستان فرصت مناسبی برای بهره‌گیری همه‌جانبه عرصه فرهنگ و هنر نهاوند و استان همدان از ایشان است.

وی بیان داشت: بایستی تمام دستگاه‌های شهرستانی اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی با همکاری خود این اداره را در برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین نکوداشت استاد محمدرضا عبدالملکیان یاری رسانند چراکه ایشان تعلق به حوزه خاصی ندارد و افتخار همه نهاوندیان و اقشار مختلف مردم است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: در همین راستا ستاد شهرستانی با ریاست فرماندار محترم نهاوند برگزار و هماهنگی‌های لازم در این خصوص به عمل خواهد آمد.

وی افزود: بر آنیم که با حضور استاد عبدالملکیان در شهرستان به‌منظور برگزاری آیین نکوداشت بتوانیم از ظرفیت حضور ایشان برای هنرمندان عرصه شعر و داستان نهایت استفاده را بنماییم که در همین راستا برگزاری کارگاه آموزشی توسط ایشان برای علاقه‌مندان از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این خصوص است.

مصباح اظهار داشت: محمدرضا عبدالملکیان از شاعران نوگو و نوجوی عصر انقلاب محسوب می‌شود که در ابتدا به قالب چهارپاره‌های پیوسته روی آورد؛ اما بیشتر اشعارش در قالب نو نیمایی و سپید سروده شده است و اغلب شعرهای وی رنگ و بوی عاشقانه با درون‌مایه اجتماعی دارد که با لحنی ساده و خوش‌آهنگ به‌دوراز ابهام بیان‌شده‌اند.

عبدالملکیان، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در نهاوند ادامه داد و پس از ادامه تحصیل در رشته کشاورزی، با اخذ درجه کارشناسی کشاورزی در سال ۱۳۵۷ در موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران به کار مشغول و در سال ۱۳۶۳ به وزارت کشاورزی منتقل شد.

 او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت ادامه داد و در حال حاضر به‌عنوان مدیرکل دفتر آموزش‌های رسمی و حرف کشاورزی مشغول کار است.

عبدالملکیان کار شعر را از دوره دبیرستان آغاز کرد و در سال ۱۳۵۴ نخستین مجموعه شعرش را منتشر کرد. او طی بیش از ۳۰ سال فعالیت شعری علاوه بر چاپ و انتشار چندین عنوان مجموعه شعر، عهده‌دار مسئولیت‌های گوناگون فرهنگی و ادبی نیز بوده است.

وی در حال حاضر مدیرعامل دفتر شعر جوان، عضو هیئت‌مدیره انجمن شاعران ایران و عضو شورای عالی خانه هنرمندان است.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما