تازه های سایت

کد مطلب: 27384
22. تير 1395 - 7:33
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند بابیان اینکه عملیات برداشت دانه روغنی کلزا در نهاوند به پایان رسیده است، گفت: ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع نهاوند برداشت شد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری بابیان اینکه قیمت تضمینی خرید کلزا در سال جاری ۲۵۳۰ تومان به ازای هر کیلو بوده است، گفت: در سال زارعی جاری ۱۵۰ هکتار از اراضی آبی نهاوند زیر کشت دانه روغنی کلزا بود که پس از اتمام عملیات برداشت ۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا از مزارع نهاوند برداشت‌شده است.

وی با پیش بینی افزایش سطح زیر کشت کلزا در نهاوند طی سال زراعی آینده افزود: هم‌اکنون نیز اداره جهاد کشاورزی نهاوند با فعالیت‌های مستمر خود در راستای ارائه الگوی کشت مناسب به کشاورزان نسبت به افزایش سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی آینده برنامه ریزی کرده است.

باقری اظهار داشت: خوشبختانه با حمایت‌های دولت و استقبال کشاورزان سطح زیر کشت این دانه روغنی در سال زارعی آیند در شهرستان نهاوند افزایش یابد.

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند گفت: این سازمان برای تأمین نقدینگی کشاورزان بابت هر هکتار کشت کلزا ۲.۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت خواهد کرد.

وی تأمین بذر مناسب و یارانه دار و تهیه ادوات کاشت و برداشت کلزا را از دیگر خدمات عنوان کرد و گفت: در همین راستا حق بیمه مربوط به کشت کلزا در سال زراعی ۹۶-۹۵ رایگان است و حتی مبلغی تحت عنوان کمک‌هزینه برداشت و حمل محصول به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی افزود: کشاورزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها مراجعه کنند تا علاوه بر استفاده از مزایای این طرح نسبت به هدفمند شدن محصولات تولیدی در کشور ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما