تازه های سایت

کد مطلب: 27376
21. تير 1395 - 8:58
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند:
امسال ۴۹ هزار تن خیار در نهاوند تولید می شود
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با پیش بینی تولید ۴۹ هزار تن خیار در نهاوند گفت: بی توجهی کشاورزان به تغییر الگوی کشت و نبود بازار صادرات سبب کسادی بازار خیار نهاوند شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، احمد باقری با اعلام این خبر گفت: بی‌توجهی کشاورزان به کاهش سطح زیر کشت و ممنوع شدن صادرات خیار به عراق سبب کسادی بازار خیار کاران نهاوندی شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: با توجه به مرغوب بودن خاک نهاوند به‌طور میانگین از هر هکتار زمین زیرکشت ۷۰ تن خیار برداشت می‌شود که بر این اساس پیش‌بینی‌شده امسال ۴۹ هزار تن خیار در نهاوند تولید شود.

وی بابیان اینکه در سال جاری ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان نهاوند زیر کشت این محصول رفت که با توجه به پر آب‌بر بودن کشت خیار سعی شد سطح زیر کشت کاهش یابد، گفت: امسال سطح زیر کشت این محصول با ۲۰ درصد کاهش به ۷۰۰ هکتار رسید و هم اکنون بیشترین سطح زیر کشت این محصول نیز در بخش‌های زرین دشت و خزل است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به ممنوعیت ورود خیار ایران به عراق و تولید بیش از نیاز، شهرستان با مازاد برداشت خیار مواجه است، گفت: متأسفانه علیرغم اینکه تأکیدات بسیاری در مورد کاهش سطح زیر کشت خیار به دلیل پر آب بودن این محصول صورت گرفته اما از طرف خیار کاران توجهی به موضوع نشد و در حال حاضر بازار خیار اشباع‌شده و خیار روی دست صیفی‌کاران مانده است.

باقری تأکید کرد: برای هر هکتار خیار ۲۰ هزار مترمکعب آب مصرف می‌شود و از طرفی کشت این محصول، خاک را نامرغوب می‌کند، ازاین‌رو کشت خیار در این حجم وسیع به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما