تازه های سایت

کد مطلب: 27343
13. تير 1395 - 5:34
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نهاوند خبر داد
کتابخانه «امید صبا» در نهاوند تنها کتابخانه مستقل استان همدان
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند از فعالیت تنها کتابخانه مستقل استان همدان به نام «امید صبا» در شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، میلاد امینیان با اشاره به وجود 6 هزار و 200 عضو کتابخوان در شهرستان نهاوند، اظهار کرد: تعداد منابع موجود در این شهرستان 90 هزار نسخه کتاب است.

وی از وجود 9 کتابخانه شهری و روستایی در این شهرستان خبر داد و افزود: 6 کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی در این شهرستان فعال هستند و دو کتابخانه نیز به صورت مشارکتی با همکاری آموزش و پرورش و فرمانداری اداره می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با اشاره به وجود تنها کتابخانه مستقل استان به نام «امید صبا» در نهاوند، گفت: مجوز فعالیت این کتابخانه توسط اداره کتابخانه‌ها به یک فرد خیر داده شده و صفر تا صد کارهای آن نیز توسط  آن فرد خیر انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه این کتابخانه در سطح خوبی فعالیت دارد و کتاب‌های کتاب‌های مهمی از جمله مرجع در آن یافت می‌شود، افزود:‌ تنها هفت یا هشت کتابخانه در کشور به صورت مستقل فعال هستند.

امینیان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه عمومی امیرالمومنین(ع) در نهاوند گفت: امسال توانسته‌ایم دو مورد جمع‎خوانی کتاب، دو مورد برگزاری مسابقه مکتوب، سه مورد نمایشگاه کتاب، سه مورد بازدید از کتابخانه، یک مورد مسابقه تصویرسازی کتاب، یک مورد کارگاه قصه‎گویی، یک مورد نشست کتاب‌خوان را در این کتابخانه داشته باشیم.

وی با اشاره به طراحی میز دلنوشته اعضای کتابخانه، بیان کرد: تهیه بروشور به منظور معرفی کتاب‌های طرح 50 کتاب سال، طراحی جدول کلمات متقاطع در راستای معرفی کتاب و  اجرای برنامه خلاقانه "بازی با یار مهربان در جزیره دانایی" ویژه نشست کتابخوان کودک را از دیگر برنامه‌های صورت گرفته در این کتابخانه طی امسال دانست.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: در راستای معرفی کتاب‌های طرح 50 کتاب سال، کتاب «خدا می‌خواست زنده بمانی» و کتاب «مطلع مهر» از کتاب‎های فروردین ماه در پایگاه بسیج شهرک شهید حیدری توسط کتابداران معرفی شد و سپس اعضای پایگاه بسیج به جمع‌خوانی آن پرداختند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات مکتوب از کتاب‌های طرح 50 کتاب سال ویژه فروردین‌ ماه، گفت: با توجه به اهمیت کتابخوانی در بین زنان خانه‌دار، به منظور فرهنگ‌سازی مطالعه در خانواده‌ها و افزایش مطالعه مفید، این گروه به عنوان مخاطب برای معرفی کتاب انتخاب شدند.

امینیان هدف از برگزاری مسابقه مکتوب از کتاب "خدا می‌خواست زنده بمانی" را ایجاد انگیزه و ترغیب به مطالعه کتاب و آشنا شدن این قشر با زندگی شهید صیادشیرازی از طریق همراه شدن با خاطرات زندگی این سردار بزرگ اسلام دانست.

وی ادامه داد: از آنجا که کتاب مطلع مهر به موضوعات مختلفی که مربوط به مراحل ازدواج است، پرداخته و مجموعه‌ای از راهنمایی‌ها، سئوالات و اشکالات مختلف را ارائه کرده، به عنوان کتابی جامع و کاربردی می‌تواند برای افراد در مرحله ازدواج و خانواده‌های آنها مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما