تازه های سایت

کد مطلب: 27337
12. تير 1395 - 9:33
معاون شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه کارخانه سیمان «هگمتان» نهاوند ۱۱ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهی دارد، گفت: گاز واحدهای تولیدی بدهکار قطع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، علی محبیان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار داشت: به کارخانه سیمان هگمتان نهاوند اخطارهایی مبنی بر قطع گاز در صورت عدم پرداخت بدهی داده شده است.

وی با بیان اینکه هزینه گاز مصرفی این واحد تولیدی ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، گفت: گاز واحدهای تولیدی استان همدان به دلیل بدهی به شرکت قطع نخواهد شد اما واحدهای تولیدی نیز باید بدهی خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت سیمان نهاوند نیز با بیان اینکه کارخانه سیمان نهاوند با حداکثر ظرفیت کار می‌کند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته ۸۰ درصد محصولات شرکت سیمان نهاوند صادراتی بود.

حسین اکبری با اشاره به اینکه از اسفندماه سال گذشته صادرات به عراق قطع و در پی آن بازاریابی داخلی آغاز شد، گفت: شرکت ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از اداره دارایی طلب دارد که یک‌میلیارد تومان از این طلب تایید شده است.

وی با بیان اینکه برای پرداخت هزینه‌های جاری، شرکت سیمان نهاوند باید ماهانه ۶ میلیارد تومان فروش داشته باشد، عنوان کرد: بر روی بازار کشورهای عمان، یمن و آفریقا برنامه‌ریزی شده است.

اکبری یادآور شد: تولید در داخل کشور بالا رفته و کارخانه‌های سیمان رقابت منفی‌‌ آغاز کرده‌اند که مشکلاتی در پی داشته است.

رئیس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز با بیان اینکه حمل و نقل سیمان دچار بحران شده است، گفت: باید بر نرخ حمل و نقل نظارت شود.

حمیدرضا متین عنوان کرد: ماشین‌ها قیمت حمل و نقل را افزایش داده اند در حالی که در مرز، سیمان با قیمت کمتری ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما