تازه های سایت

کد مطلب: 27291
8. تير 1395 - 4:59
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه نبود صنایع تبدیلی مدرن مانعی برای صادرات خام ماهی است،گفت:تسهیلات و پرداخت خسارت دوعاملی است که می تواند پروش دهندگان قطب ماهی کشور را سرو سامان ببخشد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا درباره مشکلات پرورش دهدگان ماهی در نهاوند، تصریح کرد: متاسفانه  در سال گذشته  بیماری (وی اچ اس) از بیماری‌های ویروسی در آزادماهیان ، به ماهی های پرورش یافته  در حوضچه  سرایت کرد و متاسفانه  موجب خسارت زیادی به پروش دهندگان ماهی در این منطقه شد.

نماینده  مردم  نهاوند در مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه بسیاری از حوضچه های پرورش ماهی در این منطقه تعطیل شدند، یادآورشد:  از ماه گذشته پرداخت خسارت به پرورش دهندگان ماهی عملیاتی شده است.

پرورش ماهی

 

بهرام نیا،افزود: بدیهی است که  برای  سرپاشدن پرورش دهندگان ماهی در این منطقه که  در مقطعی ماهی قزل آلا  را به کشورهای  حوزه  خلیج فارس  صادر می کرد، نیازمند تسهیلات ویژه  هستیم تا با توجه به خسارت های وارده در زمینه  بیماری (وی اچ اس)  بتوانیم اقتصاد  پرورش دهندگان ماهی  را  به نحو مطلوب مهیا  کنیم.

وی  با بیان اینکه صادرات ماهی  نیازمند سردخانه  تخصصی است، یادآورشد:  برای صادرات ماهی ما نیازمند نگهداری بهینه  آبزیان هستیم تا محصولات با برند و مارک اختصاصی صادر  شود.

وی با بیان اینکه صنایع تبدیلی مدرن در  پرورش ماهی ما را  از خام فروشی  ماهی  بر حذر می دارد،یادآورشد:بخش خصوصی نیازمند تسهیلات ویژه  است  تا ماهی خام  به چرخه صادرات نرود.

عضوکمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه بیماری  (وی اچ اس)،در سال گذشته پرورش دهندگان ماهی در نهاوند را متضرر کرده است، تصریح کرد:تسهیلات و پرداخت خسارت  دو عاملی  است که می تواند وضعیت  تولیدکننده های  ماهی را سرو  سامان  ببخشد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما