تازه های سایت

کد مطلب: 27290
8. تير 1395 - 4:56
فرماندار نهاوند بابیان اینکه دهیاران باید در چارچوب اختیارات قانونی به وظایف خود عمل کنند، گفت: رعایت حریم در روستاها باید به‌صورت کتبی به روستاییان اخطار داده شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو، کریم حمیدوند در جلسه هم‌اندیشی با دهیاران شهرستان نهاوند، گفت: تسهیلاتی که بنیاد مسکن استان همدان برای شهرستان در نظر گرفته‌ به نسبت ۱۸۱ روستای شهرستان، سهم هر روستا را ۱۰ فقره وام اعلام می کند.

وی با بیان اینکه دهیاران و بخشداران باید برای دریافت این سهمیه و استفاده حداکثری از آن تلاش کنند، گفت: در برخی روستا افراد بدون توجه به رعایت حریم کوچه‌ها و خیابان اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌کنند که بخشداران با کمک دهیاران باید این موارد را به‌صورت کتبی به آن‌ها تذکر دهند تا شاهد دست‌اندازی به حقوق سایرین نباشیم.

وی عنوان کرد: متأسفانه برخی افراد تصوراتی دیگر جدای از قانون و مقررات دارند که باعث تضییع حقوق بیت‌المال می‌شود.

فرماندار نهاوند در ادامه به مشکل موجود در خصوص دهیاران بومی اشاره کرد و گفت: به دنبال آنیم که با رایزنی‌های صورت گرفته در برخی روستاها از دهیاران غیر بومی استفاده کنیم چراکه استفاده از دهیاران بومی در برخی موارد موجب زیر پا گذاشتن قوانین شده است.

حمیدوند اظهار کرد: نهاوند در زمینه پرداخت مطالبات دهیاران نسبت به سایر نقاط کشور و استان وضعیت مطلوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال عملکرد خوب و سلامت عملکرد دهیاران هستیم، گفت: اگر با برنامه‌ و هدفمند عمل کنیم می‌توانیم با اعتبارات حداقلی اقداماتی انجام دهیم که قابل‌تحسین باشد.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما