تازه های سایت

کد مطلب: 27285
7. تير 1395 - 5:57
نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه برخی قوانین در حوزه روستاها نیازمند شفاف‌سازی است، گفت: بیش از ۶۰ درصد مساکن روستایی نهاوند درتهدید بلایای طبیعی است.
به گزارش پایگاه خبری گرو، حسن بهرام نیا در جلسه هم‌اندیشی با دهیاران بخش‌های مرکزی، خزل، فیروزان و زرین‌دشت نهاوند اظهار داشت: متأسفانه امروز تورم قانون به‌وفور در جامعه و نظام اداری مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: باید در راستای بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌ها برخی شفاف‌سازی‌ها لحاظ شود کمااینکه در مجلس نیز بنابر این است که برخی قوانین شبهه ناک اصلاح و برطرف شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی قوانین در حوزه روستاها نیازمند شفاف‌سازی است، گفت: دهیاران نقش یک شهردار را در مقیاس کوچک‌تر در روستاها دارند.

وی اظهار داشت: برای بهره‌گیری حداکثری از توانمندی‌ها و پتانسیل های موجود در روستاهای شهرستان و نقش‌آفرینی دهیاران و همچنین غنی‌سازی سرمایه‌ها دهیاران باید مطالعات خود را در راستای اجرای هرچه بهتر شرح وظایف خود افزایش دهند.

بهرام نیا عنوان کرد:بهسازی روستا، نظم و انضباط، ایجاد شکل و شمایل مطلوب در روستاها و ایجاد شغل برای برطرف کردن معضل اشتغال ازجمله وظایف یک دهیار شایسته است چراکه موجب ارتقا سطح اجتماعی روستا و روستاییان و همچنین دهیاری می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد و فراهم‌سازی زندگی مطلوب برای دوام و حضور روستاییان در روستاها و تداوم تولیدات روستایی از اهم وظایف دهیاران است که برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باید جامه عمل به آن بپوشانند.

بهرام نیا با اشاره به مشکلات دهیاران در خصوص دریافت حقوق و معوقات و غیره گفت: با مسائل و مشکلات و بار مسئولیت شما در روستاها آشنا هستیم و با کمک دولت به دنبال رفع آن‌هاییم اما آنچه شما وظیفه‌داریم ابتدا دست‌کم نگرفتن خود سپس جلوگیری از تأثیر مشکلات بر روند اجرای وظایف شما است که خدایی نکرده باعث دلسردی نشود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امروز بیش از ۶۰ درصد مساکن روستایی نهاوند درتهدید بلایای طبیعی است، گفت: دولت گذشته و دولت فعلی در راستای مقاوم‌سازی، بهسازی و نوسازی مساکن روستایی تسهیلات خوبی ارائه داده است که انتظار داریم در سال جاری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با توجه به شرایط نهاوند ازلحاظ حادثه‌خیز بودن تسهیلات بیشتری از سایر نقاط را برای آن در نظر بگیرند.

وی در ادامه دو نکته بازگویی و آگاهی رساندن از فرایند ثبت‌نام تا دریافت وام مسکن روستایی و عدم نظارت کافی بر دفاتر طراحی را یادآور شد و گفت: باید توجه داشته باشیم که یک نقشه تیپ برای چندین ساختمان در نظر گرفته نشود.

وی افزود: انجام این عمل اگر هزینه طراحی برای آن گرفته نشود موردی ندارد اما باید توجه شود که افرادی در این زمینه سوءاستفاده نکنند.

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما