تازه های سایت

کد مطلب: 27216
29. خرداد 1395 - 23:07
با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان 7 طرح کشاورزی و خدماتی به‌صورت همزمان افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی 7 طرح کشاورزی با حضور بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس، حمیدوند فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسید.

 باقری رئیس جهاد کشاورزی نهاوند اعتبار این طرح‌ها را بالغ‌بر 51 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی گلخانه سبزی و صیفی روستای گردیان از توابع بخش خزل نهاوند به نمایندگی از این طرح‌ها افتتاح شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این 7 طرح برای 45 نفر اشتغال‌زایی می‌شود و جایگاه شهرستان نهاوند در بحث کشت‌های گلخانه‌ای در استان همدان تثبیت می‌شود.

در ادامه این مراسم حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس نیز گفت: باید با حمایت از بنگاه‌های زودبازده و کوچک انها را در مسیر تولید و اشتغال قرار دهیم که از مصادیق آن توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

وی اظهار کرد: هرچه قدر بتوانیم کشت‌های گلخانه‌ای را گسترش دهیم از هدر رفتن آب جلوگیری و کارآفرینی را رونق بخشیده‌ایم که نظر مجلس نیز برافزایش اشتغال است.

بهرام نیا افزود: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه دارد که باید این استعدادها را به مرحله فعلیت دربیاوریم تا برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

در ادامه این مراسم کریم حمیدوند فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: شهرستان نهاوند در بحث گلخانه رتبه اول استان را دارد و یکی از علت‌های روی آوردن به کشت گلخانه‌ای بحث صرفه‌جویی در مصرف منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آن بوده است.

وی افزود: علی‌رغم اینکه شهرستان منابع آب زیادی دارد باید در راستای اقتصاد مقاومتی صرفه‌جویی در مصرف آب اعمال شود و در همین مورد در سطح شهرستان با چاه‌های غیرمجاز برخورد شد و تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز در سال گذشته و امسال مسدود شدند.

 

808353

808359

808352

808351

808358

808354

808355

انتهای پیام/

478625

دیدگاه شما